Ziua Pedagogiei Waldorf - Copiii au dat curs creativităţii
În Orăşelul Copiilor, a avut loc, la jumătatea lunii noiembrie, cea de-a V-a ediţie a Zilei Pedagogiei Waldorf, manifestare care se adresează copiilor, părinţilor, bunicilor, precum şi tuturor simpatizanţilor acestui învăţământ alternativ la învăţământul de stat. La eveniment au participat în jur de 15 copii, cu vârste cuprinse între 2 şi 10 ani, însoţiţi de părinţii lor. Micuţii au luat parte la jocuri ritmice, au vizionat un teatru de masă şi au confecţionat tablouri de lână, sub atenta coordonare a doamnei Elena Mariana Voiculescu, profesor în învăţământul preprimar, mentor al grupelor de grădiniţă Waldorf din Oradea.
„Scopul întâlnirii a fost de a face cunoscută Pedagogia Waldorf în Oradea şi de a crea o imagine corectă şi completă despre metodele educative şi didactice specifice Pedagogiei Waldorf în învăţământul preprimar", ne-a declarat Elena Mariana Voiculescu, profesor în învăţământul preprimar, mentor al grupelor de grădiniţă Waldorf din Oradea. Potrivit interlocutoarei noastre, prin activităţile desfăşurate în cadrul acestor întâlniri (jocuri ritmice, activităţi artistice, practice, teatru de masă, euritmie), se urmăresc trei mari cerinţe care au impact direct asupra sănătăţii fizice, emoţional-sufleteşti şi spirituale ale copiilor: cerinţa de a se înţelege pe sine şi lumea care îi înconjoară, câştigarea încrederii în propriile posibilităţi de acţiune, respectiv de a da sens prin interiorizare şi apoi prin implicarea tuturor acţiunilor sale în social. „Toate aceste trei cerinţe sunt dezvoltate, conştientizate şi verificate în Pedagogia Waldorf, dând şansele unei creşteri sănătoase a copiilor din punct de vedere psihic, fizic, intelectual şi social, precum şi capacităţii de a depăşi obstacolele vieţii într-un mod creativ ca viitori adulţi", ne-a mai declarat interlocutoarea noastră.
Cea de-a VI-a ediţie a Zilei Pedagogiei Waldorf va avea loc în data de 17 decembrie, de la ora 11.00, în Orăşelul Copiilor din Oradea.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.