Firma Abed Nego a început, de aproximativ două săptămâni, lucrările la amenajarea pasajului subteran care va facilita accesul pietonal al locuitorilor din Oncea către Bulevardul Ştefan cel Mare. Pe toată durata lucrărilor circulaţia pietonală în zonă a fost interzisă.

Lucrările la pasajul pietonal subteran din Oncea, în zona străzii Secarei, au început în urmă cu două săptămâni, până în prezent fiind săpat, pe sub primele două linii dinspre strada Secarei, un tunel adânc de peste cinci metri. De asemenea, a fost consolidată calea de rulare cu grinzi masive din fier, astfel încât garniturile de tren să poată trece fără probleme pe deasupra şantierului. „Realizarea acestui pasaj pietonal şi pentru ciclişti are scopul de a facilita legătura locuitorilor din cartierul Oncea cu Bulevardul Ștefan cel Mare, evitându-se pericolele la care se expun cetăţenii în momentul de faţă prin traversarea căii ferate. În prezent, lucrările se desfăşoară sub trafic. Pentru evitarea oricăror incidente, trenurile circulă cu viteză redusă”, a declarat joi viceprimarul Florin Birta, în cadrul unei conferinţe de presă organizată pe teren. Pe toată durata lucrărilor circulaţia pietonală prin zonă a fost interzisă. „Pentru a evita incidentele nedorite, locuitorii cartierului Oncea vor fi nevoiţi să ocolească zona lucrărilor. În această perioadă, ei au acces la oraş fie pe podul de lângă blocul ANL, fie pe str. Ion Bogdan. Într-adevăr au de făcut un ocol destul de mare, dar tocmai din acest considerent a fost realizat acest pasaj”, a mai declarat viceprimarul.

Pasajul va avea o lungime totală de 55 metri, din care pasajul propriu-zis este de 48,5 metri, iar racordurile de capăt sunt de 2 x 4 metri, cu înălţimea de 2,4 metri şi lăţimea de 3 metri. Structura de rezistenţă a pasajului va fi construită din elemente prefabricate din beton armat de tip cadru, aşezate pe o fundaţie continuă din beton armat. Se va realiza totodată hidroizolaţia elementelor prefabricate şi protejarea acesteia cu covor de cauciuc de 2 cm grosime pentru absorbirea şocurilor transmise de circulaţia feroviară, se va asigura colectarea şi evacuarea apelor pluviale, se va realiza reţeaua de alimentare cu energie electrică pentru cinci corpuri care vor asigura iluminatul interior aferent pasajului subteran. Valoarea lucrărilor este de 1.252.572,77 lei fără TVA. Durata de execuţie, conform contractului, este de 9 luni, deci termenul de finalizare ar fi undeva în primăvara anului viitor. Cu toate acestea, reprezentanţii municipalităţii au declarat că au promisiuni din partea constructorului că lucrările vor fi finalizate în această toamnă, o dată cu începerea noului an şcolar.