Fostul consilier prezidenţial şi purtător de cuvânt al preşedintelui Traian Băsescu, deputatul liberal Adriana Săftoiu, şi-a lansat, ieri, la Oradea, volumul "Jurnal de campanie", în care a prezentat experienţele acumulate în timpul campaniei electorale pentru alegerile uninominale din toamna anului trecut, când a candidat pentru fotoliul de parlamentar într-un colegiu uninominal din judeţul Prahova. "Jurnal de campanie" este cea de-a doua carte publicată de Adriana Săftoiu, prima fiind "Vocile puterii", în care a vorbit despre toţi purtătorii de cuvânt din instituţiile importante ale statului, din anii '90 şi până în prezent.

Lansarea cărţii "Jurnal de campanie" a avut loc în sala mare a Primăriei Oradea, în prezenţa unui public numeros, majoritatea membri PNL şi studenţi sau cadre didactice ale Facultăţii de Ştiinţe Politice şi Ştiinţele Comunicării din cadrul Universităţii Oradea. De altfel, această instituţie de învăţământ, împreună cu Primăria Oradea, a fost organizatoarea evenimentului. Mai mult, prezentarea volulmului a fost făcută de decanul Facultăţii de Ştiinţe Politice, Lia Pop. "Jurnal de campanie este o carte realizată în stil jurnalistic, subiectul fiind unul clasic pentru consultantul politic de imagine. Această carte transmite studenţilor că în campanie faptele contează mai mult decât discursul, iar alegătorii satelor româneşti preferă obiectele promoţionale. Adriana Săftoiu crede că nu discursul ei sau PNL au făcut-o deputat de Urlaţi, ci pelerinele pe care s-au bătut alegătorii", a precizat Lia Pop. Totodată, aceasta a adăugat că, în încercarea de a arăta ce se întâmplă în satul românesc, Adriana Săftoiu a lăsat faptele să vorbească. "În cartea Adrianei Săftoiu, satul românesc este un sat al paradoxurilor. Cartea are stil şi se recomandă prin sine tuturor studenţilor la ştiinţe politice sau ştiinţele comunicării, dar şi oricărui candidat sau firme de consultanţă", susţine decanul Facultăţii de Ştiinţe Politice din Universitatea Oradea. La rândul său, jurnalistul Mircea Chirilă a precizat că "Jurnal de campanie" nu este o carte politică. "Orice candidat putea să scrie acest jurnal. Cu câteva condiţii: să ştie să scrie, să fie onest şi să vrea să scrie", consideră Mircea Chirilă. Autoarea volumului "Jurnal de campanie" consideră că introducerea votului uninominal reprezintă un pas înainte, unul necesar deoarece "ne-a obligat pe toţi să mergem acolo, să vedem cum stau lucrurile". "Cartea e un exerciţiu de sinceritate care se poate întoarce chiar împotriva mea", le-a menţionat celor prezenţi autoarea. Adriana Săftoiu a recunoscut că, în campania electorală din noiembrie, s-a dovedit a fi un client dificil pentru consultanţii de imagine pe care i-a angajat, acceptând cu greutate recomandările făcute de aceştia, deşi, în calitate de consultant politic, ar fi recomandat exact acelaşi lucru. Mai exact, Adriana Săftoiu susţine că nu a fost de acord ca numele său să apară pe scrumiere şi pe brichete, însă a trebuit să accepte acest lucru. De asemenea, deputatul liberal a mai povestit despre sărăcia pe care a întâlnit-o în localităţile colegiului 7 - Urlaţi şi judeţul Prahova. La finalul întâlnirii, Adriana Săftoiu a dat autografe celor care i-au cumpărat cartea.