Lucrările de amenajare a terminalului de la Aeroportul Oradea, începute de câteva săptămâni, se află în plină desfăşurare. Graba este determinată de faptul că lucrările de reabilitare trebuie finalizate pe data de 1 martie 2011, în condiţiile în care modernizarea acestui obiectiv este o condiţie esenţială pentru transformarea acestuia în aeroport intenaţional, care va putea opera curse şi din afara Spaţiului Schengen.

Firma Electrica Service Bucureşti s-a angajat că până pe data de 1 martie anul viitor să finalizeze lucrările de modernizare a terminalului existent de la Aeroportul Oradea. Valoarea lucrărilor se ridică la 2.107.500 lei, fără TVA. Proiectul prevede reabilitarea actualului terminal care ocupă 2.106 mp. Lucrările au demarat de câteva săptămâni, ele desfăşurându-se pe mai multe fronturi. Astfel, ieri, un echipaj de muncitori făcea săpături în faţa intrării în terminal, aici urmând să fie amenajate două noi intrări. În plus, proiectul prevede şi extinderea cu aproape 4 metri spre exterior a terminalului, în acest sens, actualii pereţi de sticlă vor fi scoşi şi mutaţi cu câte 2 m fiecare. Un alt front de lucru deschis este cel de la etaj, unde se va amenaja zona de tranzit, unde până nu demult funcţiona un bar. Aici, cu ajutorul unei scări rulante, vor urca persoanele aflate în tranzit. Vor fi amenajate două camere cu grup sanitar pentru azilanţi. Tot la etaj se vor amenaja birourile pentru Poliţia de frontieră, Brigada de control antitero, Vamă. La parter, muncitorii au început să lucreze la fluxul pentru echipaj şi VIP-uri, unde se vor amenaja grupurile sanitare pentru persoanele cu mobilitate redusă. "Proiectul prevede realizarea a trei fluxuri: pentru sosiri pasageri, pentru plecări, respectiv pentru VIP-uri, echipajul Aeroportului şi pentru persoanele cu mobilitate redusă. Totodată, se doreşte asigurarea unei benzi de transport bagaje. De asemenea, se vor crea condiţii impuse pentru camera "Mama şi copilul". În ce priveşte termenul de finalizare a investiţiei, acesta este 1 martie 2011", ne-a declarat Viorel Băican, şef Serviciu Investiţii din cadrul Aeroportului.

În ce priveşte modernizarea pistei, consilierii judeţeni au refuzat să-şi asume responsabilitatea în privinţa luării unei decizii legate de un proiect sau altul care trebuie dezvoltat aici. Astfel, ei au pasat problema unei firme de consultanţă. Însă, procedura de licitaţie a fost contestată, iar aderarea la Spaţiul Schengen ar putea surprinde Consiliul Judeţean Bihor fără nicio strategie în ce priveşte Aeroportul Oradea.