Aeroportul Oradea: Terminalul se modernizează la standarde Schengen
Lucrările de amenajare a terminalului de la Aeroportul Oradea, începute de câteva săptămâni, se află în plină desfăşurare. Graba este determinată de faptul că lucrările de reabilitare trebuie finalizate pe data de 1 martie 2011, în condiţiile în care modernizarea acestui obiectiv este o condiţie esenţială pentru transformarea acestuia în aeroport intenaţional, care va putea opera curse şi din afara Spaţiului Schengen.
Firma Electrica Service Bucureşti s-a angajat că până pe data de 1 martie anul viitor să finalizeze lucrările de modernizare a terminalului existent de la Aeroportul Oradea. Valoarea lucrărilor se ridică la 2.107.500 lei, fără TVA. Proiectul prevede reabilitarea actualului terminal care ocupă 2.106 mp. Lucrările au demarat de câteva săptămâni, ele desfăşurându-se pe mai multe fronturi. Astfel, ieri, un echipaj de muncitori făcea săpături în faţa intrării în terminal, aici urmând să fie amenajate două noi intrări. În plus, proiectul prevede şi extinderea cu aproape 4 metri spre exterior a terminalului, în acest sens, actualii pereţi de sticlă vor fi scoşi şi mutaţi cu câte 2 m fiecare. Un alt front de lucru deschis este cel de la etaj, unde se va amenaja zona de tranzit, unde până nu demult funcţiona un bar. Aici, cu ajutorul unei scări rulante, vor urca persoanele aflate în tranzit. Vor fi amenajate două camere cu grup sanitar pentru azilanţi. Tot la etaj se vor amenaja birourile pentru Poliţia de frontieră, Brigada de control antitero, Vamă. La parter, muncitorii au început să lucreze la fluxul pentru echipaj şi VIP-uri, unde se vor amenaja grupurile sanitare pentru persoanele cu mobilitate redusă. "Proiectul prevede realizarea a trei fluxuri: pentru sosiri pasageri, pentru plecări, respectiv pentru VIP-uri, echipajul Aeroportului şi pentru persoanele cu mobilitate redusă. Totodată, se doreşte asigurarea unei benzi de transport bagaje. De asemenea, se vor crea condiţii impuse pentru camera "Mama şi copilul". În ce priveşte termenul de finalizare a investiţiei, acesta este 1 martie 2011", ne-a declarat Viorel Băican, şef Serviciu Investiţii din cadrul Aeroportului.
În ce priveşte modernizarea pistei, consilierii judeţeni au refuzat să-şi asume responsabilitatea în privinţa luării unei decizii legate de un proiect sau altul care trebuie dezvoltat aici. Astfel, ei au pasat problema unei firme de consultanţă. Însă, procedura de licitaţie a fost contestată, iar aderarea la Spaţiul Schengen ar putea surprinde Consiliul Judeţean Bihor fără nicio strategie în ce priveşte Aeroportul Oradea.
iluzii desarte cu extinderi si spatiu Schengen deoarece traficul aerian e departe de oradea, ne place sau nu ne place dar acei oameni care se ocupa de constructii ar trebui sa se ocupe de trafic prima data si daca avem trafic sa construim , daca nu avem trafic sa mergem acasa si sa lasam pe altii sa vina si sa se ocupe de lucruri pentru care sunt platiti din banii publici, adica de aducere de curse,nu de constructii din care cu totii stim ca iese de-o ,,maslina,, MARE ,MARE DEJAMAGIRE -CONDUCEREA AEROPORT ORADEA
ce ne facem oameni buni cu membrii cons. jud. ca doar noi i-am ales sa ne ajute nu sa obteze pentru aeroport la Debrecen.ce bine ar fi sa avem aeroport in Oradea sa nu mai mergem in alte parti.oare interesul cui e sa ne incurce????/ungurii din cons. judetean
ESTE SI TIMPUL CA AEROPORTUL DIN ORADEA SA DEVINA UN AIEROPORT INTERNATIONAL, PENTRU CA ESTE UN BENEFICIU FOARTE MARE PENTRU DEZVOLTAREA ORASULUI ORADEA ORAS DE FRONTIERA. VA SCRIU DIN STATELE UNITE SI SUNT UNUL CARE CALATORESC DESTUL DE MULT IN ROMANIA SI CA MINE SUNT MULTII ALTII CARE FOLOSIM AIEROPORTUL DIN BUDAPESTA. FELICITARII PENTRU CEI CARE AU AVUT ACEASTA INITIATIVA