Austriecii legă Viena de Oradea prin curse pe calea ferată
Compania austriacă de stat ÖBB intră pe piaţa transportului feroviar de călători din România. În mersul trenurilor din 2019 al companiei apar destinaţii din România: Oradea şi Cluj-Napoca.
ÖBB (Österreichische Bundesbahnen) a inclus în premieră destinaţii din România în programul său de transport călători din 2019, când va fi liberalizată şi piaţa de transport persoane pe calea ferată din România, arată economica.net. Astfel, anul viitor compania va introduce trenuri pe ruta Viena – Budapesta – Oradea – Cluj Napoca.
Ministrul Trasnsporturilor, Lucian Şova a declarat în primăvară, într-un interviu pentru Agerpres, că în proporţie de 51% crede că liberalizarea transportului pe calea ferată ar aduce beneficii directe şi imediate publicului călător, iar 49% susţine ideea de a mai conserva nişte avantaje pe piaţa internă în sensul maturizării.
Situaţia la compania de stat CFR Călători nu este roză defel, conform ministrului: „Din 1.200 de vagoane pe care CFR Călători le are în parcul inventar, în luna martie 400 erau oprite din cauze tehnice. Nicio licitaţie nu era făcută pentru reparaţia acestora, lucru care însă, acum, s-a făcut şi au început reparaţiile (...) Compania are în vedere - şi s-a început o procedură de licitaţie pentru un acord în vederea achiziţionării de 100 de automotoare tip Săgeată albastră Desiro, însă nimic din toate acestea nu va veni pentru sezonul estival. Aşteptăm să le avem din septembrie – octombrie”.
Piaţa de transport feroviar de călători din România va deveni concurenţială într-o manieră mult mai adâncă decât până acum, odată cu intrarea în vigoare a Pachetului 4 Feroviar, în 2019, iar posibila intrare pe această piaţă a unor operatori occidentali de anvergură ai unor state vestice - care beneficiază de susţineri puternice naţionale la nivel guvernamental şi comunitar - ar putea duce la scoaterea de pe piaţă a "celor mici" sau a celor de stat nesusţinuţi la nivel politic de către Bucureşti, atrage atenţia, într-o analiză de specialitate, Viorel Lucaci, inspector de stat la Autoritatea de Siguranţă Feroviară Română (ASFR).
Asa se intampla cand nu avem oameni in conducere corespunzatori,care sa fie angajati trup si suflet pentru activitatile in gestionare si conducere.Povesti ca nu sunt bani.Bani sunt,pricepere si daruire nu este,nici dragoste pentru aceasta tara nu exista.100 _o suta- de ani vor trece ca sa revenim din scavie ! RUSINE !