Peste 120 de cadre didactice din învăţământul preuniversitar şi universitar din judeţele Bihor, Arad, Timiş, Hunedoara, Cluj, Sălaj, Satu Mare şi Maramureş au participat sâmbătă, la Hotel Ceres din Băile 1 Mai, la cea de-a treia întâlnire regională a Departamentului de educaţiei publică, cercetare şi sport din cadrul PSD, pentru a-şi exprima nemulţumirile legate de situaţia actuală a sistemului de învăţământ din România. La eveniment au participat fostul ministru al Educaţiei, Ecaterina Andronescu, şi Remus Pricopie, decanul Facultăţii de Comunicare din cadrul SNSPA.

Ecaterina Andronescu s-a declarat foarte îngrijorată de ceea ce se întâmplă în sistemul de învăţământ românesc şi i-a îndemnat pe toţi cei care activează în acest domeniu să se solidarizeze pentru a-i determina pe guvernanţi să acorde o mai mare atenţie educaţiei. "Avem obligaţia noi, cei care suntem oameni de şcoală şi care ne-am dedicat viaţa activităţii didactice, să ne solidarizăm şi să încercăm să-i determinăm pe cei care se află la guvernare să dea toată atenţia sistemului de învăţământ. Eu înţeleg că vor să stăpânească ţara, dar eu cred că noi avem o obligaţie faţă de generaţia tânără să nu abandonăm educaţia ei", a declarat fostul ministru, adăugând că educaţia şi sănătatea sunt principalele sisteme care susţin coloana vertebrală a oricărei ţări. "În absenţa acestor două sisteme, o ţară nu are decât şansa să fie o ţară bananieră", susţine Ecaterina Andronescu. Printre problemele existente în sistemul de învăţământ, fostul ministru a menţionat faptul că elevii proveniţi din mediul rural ajung foarte greu la şcoală, care, în unele cazuri, se află la distanţe de zeci de kilometri de casă. "Faptul că prin lege se desfiinţează finanţarea învăţământului cu 6% din PIB este prima nenorocire pe care legea o aduce, pentru că de aici derivă desfiinţarea şcolilor şi creşterea abandonului şcolar", a declarat Andronescu. De asemenea, fostul ministru condamnă decizia Ministerului de a modifica structura ciclurilor de învăţământ, în condiţiile în care, tradiţional, şcoala românească este structurată pe cicluri de patru ani. Mai mult, Andronescu s-a declarat nemulţumită de faptul că la modificarea legii educaţiei nu s-a făcut, în prealabil, o analiză a infrastructurii existente şi a resursei umane din învăţământ. În ceea ce priveşte învăţământul universitar, Ecaterina Andronescu susţine că prin noua lege se anulează autonomia universităţilor. "Nu se poate întrerupe o normă în timpul anului universitar, iar să ceri o listă uninominală cu persoanele care s-au pensionat frizează absurdul. Este o încercare de a pune pumnul în gură pe toate căile universităţii şi autonomiei universitare", a mai declarat Ecaterina Andronescu.
La rândul său, Remus Pricopie, decan al Facultăţii de Comunicare din cadrul Şcolii Naţionale de Studii Politice şi Administrative, a acuzat Ministerul Educaţiei că face reformă folosind modele eşuate în străinătate. El a dat drept exemplu cazul Germaniei, care a decis să renunţe la ciclul liceal de trei ani. "Sistemul de educaţie este cel mai complex din orice ţară. În România, fie avem de-a face cu un sistem care nu mai are nici pilot, nici copilot din prostie, fie nu mai are nici pilot, nici copilot pentru a distruge ceea ce avem", a declarat Pricopie, care a constatat că, spre deosebire de ţările din Uniunea Europeană, unde se încearcă întărirea autonomiei universitare, ba chiar şi a celei şcolare, la noi se întâmplă tocmai invers.

Organizatorul evenimentului de la Băile 1 Mai, senatorul Ioan Mang, a menţionat că scopul întâlnirilor regionale este acela de a face schimb de informaţii, astfel încât, la împlinirea a 500 de zile de la ocuparea fotoliului de ministru al Educaţiei de către Daniel Funeriu, să poată fi editată o carte neagră a educaţiei.