Boc veni, Berceanu vidi, Beniamin... vici: Strângem cureaua până dăm gata centura!
Premierul Emil Boc şi ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, s-au aflat ieri în judeţul Bihor unde au vizitat şantierul de la Suplacu de Barcău al Autostrăzii Transilvania, dar şi şoseaua de centură a Oradiei, la intersecţia cu strada Uzinelor. Potrivit lui Radu Berceanu, scopul vizitei la Suplacu de Barcău îl reprezintă alocarea unor fonduri pentru tronsonul trei al Autostrăzii Transilvania, astfel încât să poată fi reîncepută activitatea. În ceea ce priveşte reabilitarea DN76 Oradea-Deva, ministrul Transporturilor susţine că cel târziu în data de 15 august vor fi predate amplasamentele firmelor care au câştigat licitaţia, în maximum o lună acestea putând să se apuce de lucru.
Bani pentru tronsonul Suplac - Borş
În ceea ce priveşte Autostrada Transilvania, premierul Emil Boc a dat asigurări că, în acest an, se va putea circula pe 42 km de autostradă, pe tronsonul cuprins între Turda şi Gilău. Vizita pe şantierul de la Suplacu de Barcău a avut ca scop analizarea posibilităţii de alocare a unor sume de bani din bugetul Ministerului Transporturilor pentru reînceperea lucrării pe tronsonul 3C. "După această vizită, vrem să dăm drumul la lucrări într-un ritm mai puternic la viaductul de la Suplac, dar şi pe o altă porţiune din autostradă în judeţul Bihor. Noi avem o sumă relativ importantă, anul acesta, în buget pentru Autostrada Transilvania şi vreau să văd dacă din aceşti bani putem aloca o parte şi pentru acest tronson. Am făcut o estimare şi cred că putem lucra ceva mai mult şi aici", a declarat Berceanu. Ministrul Transporturilor a ţinut să precizeze că nu este responsabil pentru construirea viaductului de la Suplacu de Barcău, care este foarte lung şi foarte scump. Berceanu susţine că vina pentru construirea viaductului îi aparţine fostului secretar de stat în Ministerul Transporturilor, Sorin Bota, împreună cu ministrul de atunci, Miron Mitrea. Berceanu a precizat că în anul 2004, în comisia tehnico-economică din cadrul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale au fost prezentate cinci variante pentru porţiunea de la Suplacu de Barcău, însă niciuna dintre variante nu a fost aprobată. Acesta a adăugat că nu poate estima când se va putea circula pe tronsonul din judeţul Bihor al Autostrăzii Transilvania, finalizarea lucrărilor depinzând de susţinerea financiară pe care o va avea Ministerul.
Alte lucrări de infrastructură care se vor derula în judeţul Bihor sunt cele la DN 76 Oradea-Deva. Potrivit ministrului Transporturilor, până cel târziu în data de 15 august amplasamentele celor cinci tronsoane în care a fost împărţit drumul vor fi predate firmelor câştigătoare ale licitaţiei, urmând ca într-o lună să poată demara lucrările. "După 15 august firmele pot să-şi facă organizarea de şantier şi aprovizionarea cu materiale de construcţie", a precizat Radu Berceanu.
Acesta a adăugat că pentru DN79 Oradea-Arad, care va fi realizat printr-un împrumut de la Banca Europeană de Investiţii, în valoare de 270 milioane lei, la începutul lunii august va fi gata proiectul tehnic, iar din septembrie ar putea fi organizat şantierul. Pentru centurile Şteiului, Aleşdului şi cea de la Săcueni, licitaţiile vor avea loc în trimestrul trei al acestui an, astfel că lucrările vor demara abia în 2010.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.