Până în anul 1994, locomotiva Siemens avea ataşate mai multe vagoane care transportau marfă de la o uzină la alta sau de la gară în zona industrială, pe atunci, Velenţa. Odată scoasă din uz, aceasta a fost depozitată într-un spaţiu al OTL, iar din 2009 a fost mutată în curtea depoului, unde a fost supusă unui proces de reabilitare, pe baza unor ilustraţii procurate din Germania. 

Începând de ieri, Giraţia Turbo a mai dobândit un element de noutate: o locomotivă de epocă. Aceasta a fost fabricată în anul 1905, la Katharinahutte la Rohrbach/St Ingbert, având numărul 33. Ea va ajunge la Oradea în anul următor şi de atunci până în 1994 a transportat marfă de la o uzină la alta sau de la gară în zona industrială, pe atunci, Velenţa. Lucrările de reconstrucţie au durat patru luni şi au presupus recondiţionarea şasiului şi a caroseriei, însă instalaţia electrică, motorul şi partea de acţionare n-au mai putut fi refăcute. La restaurarea locomotivei de marfă s-a încercat păstrarea cât mai multor detalii cu care a venit la Oradea, cei care au contribuit la minuţioasa operaţiune s-au bazat pe unele ilustraţii ale unor locomotive similare din Germania. Clopotul acţionat manual, care servea drept claxon în vremea de glorie a utilajului, este cel original. Reprezentanţii OTL cred în potenţialul simbolic al acestui monument tehnic şi au decis să valorifice acest model care vine să sublinieze tradiţia industrială a municipiului Oradea. Acest nou punct de atracţie pentru orădeni şi vizitatori se alătură locomotivei cu aburi, fabricată în anul 1939, la Reşiţa, şi care este expusă, de anul trecut, în Gara Oradea.

"Inaugurarea oficială va avea loc după Paşti. Locomotiva model Simens a circulat până în 1994, când s-a desfiinţat linia industrială. Locomotiva, care avea ataşate vagoanele de marfă, a fost recondiţionată în depoul OTL, iar acum va deveni un punct de atracţie al oraşului", ne-a declarat Carmen Tocuţ, purtătorul de cuvânt al OTL.