După 16 luni de ample lucrări, ieri a fost inaugurat pasajul denivelat din capătul cartierului Nufărul, urmând ca azi, de la ora 12.00, să se deschidă circulației și cele patru benzi de la pasajul din Calea Aradului. Ambele lucrări au o perioadă de garanţie de cinci ani.

Sub povara grea a termenelor impuse de regulile europene privind fondurile nerambursabile, cele două pasaje spre DN 76 și DN 79 au fost finalizate, în avans, față de contractele asumate. Ieri, în prezenţa reprezentaţilor municipalităţii orădene, a fost inaugurat pasajul denivelat de pe relația cu Deva, din zona Selgros. Valoarea contractuală a lucrărilor s-a ridicat la 17 milioane de lei, însă s-a realizat o economie de 1 milion de lei. Mai mult, termenul de execuție era de 17 luni, dar, sub presiunea normelor europene, lucrările au fost finalizate în 16 luni. În aceste condiții, investiția va fi plătită din fonduri nerambursabile. Proiectul a constat în realizarea unui pasaj superior cu o lungime de 226,30 metri şi o lăţime totală de 19,38 metri. Pasajul are nouă deschideri cu o lăţime a părţii carosabile de 14 metri şi două benzi pe fiecare sens de mers. Construcția este prevăzută cu stâlpi de iluminat, cu parapeți și au fost trasate marcajele rutiere.

"Lucrarea are un termen de valabilitate de cinci ani", a precizat, ieri, Alexandru Achim, reprezentantul constructorului. După o inspecție în teren a reprezentanților Primăriei Oradea, însoțiți de jurnaliștii orădeni, în jurul orei 12.00, circulația rutieră pe cele patru benzi a fost deschisă autovehiculelor care circulau pe direcția Borș-Cluj.

Al doilea pasaj denivelat peste drumul de centură, cel din Calea Aradului, va fi inaugurat azi, la ora 12.00, când vor fi ridicate barierele pe cele patru benzi. Aici lucrările s-au derulat cu mai multă greutate, termenul fiind și mai strâns. Din cele 17 luni contractuale, au mai rămas ca termen de execuție doar 15 luni, pentru a se încadra până la finele acestui an, când se mai pot face decontări pe proiectele europene. Valoarea contractuală a fost de 19,4 milioane de lei, din care s-a reușit să se facă o economie de 1 milion de lei. Și aici s-a realizat un pasaj superior cu o lungime de 226,30 metri şi o lăţime totală de 19,38 metri, construcția având tot nouă deschideri cu o lăţime a părţii carosabile de 14 metri şi două benzi pe fiecare sens de mers. Construcția celor două pasaje va contribui la fluidizarea circulației rutiere pe drumul de centură, pe relația Borș - Cluj-Napoca, șoferii nemaifiind nevoiți să străbată și să piardă minute în șir în sensurile giratorii de la Calea Aradului și Selgros. În plus, în lucru se mai află alte două pasaje, perpendiculare pe drumul de centură, în zona străzii Ciheiului și Nojoridului, care sunt realizate din bani de la Compania Națională de Autostrăzi, Drumuri Naționale din România. De asemenea, în zona Metro ar fi trebuit deja inaugurat pasajul peste calea ferată. Toate acestea ar putea scurta semnificativ timpul de traversare a Oradiei, pe drumul de centură.