Dacă tot semnează Bolojan ca primarul, şefilor de la Direcţia tehnică li se rupe de "direcţia financiară"
Conducerea Direcţiei Tehnice din cadrul Primăriei Oradea se pregăteşte să recidiveze în ce priveşte suplimentarea unui contract de lucrări publice. La două luni de la semnarea contractului privind reabilitarea Drumului Uzinal, mai marii Primăriei constată subit, cu toate că actele de la dosar indică altceva, că trebuie făcute câteva lucrări suplimentare, valoarea acestora reprezentând 42,88% din preţul iniţial adjudecat.
În cursul anului 2006, fostul director al Direcţiei Tehnice, Dumitru Fildan, respectiv actualul director adjunct, Aurelia Ţenţ, transmiteau firmei Proiect Bihor o temă de proiectare în baza căreia urma să fie elaborată documentaţia tehnico-economică pentru reabilitarea Drumului Uzinal. Cei doi specialişti indicau ca pe acest tronson să să ţină cont de următoarele lucrări "frezare, egalizare, binder, uzură".
Un an mai târziu, printr-o adresă a Companiei de Apă Oradea, directorul Ioan Ciursaş atrăgea atenţia cu privire la necesitatea realizării în această zonă a lucrărilor de canalizare pluvială. Mai mult, pe acelaşi document, scrisă de mână, era întrebarea: "De ce nu au solicitat prin tema de proiectare?". Din păcate, această scăpare s-a perpetuat, voit sau nevoit, timp de patru ani. Grav este că mai marii Direcţiei Tehnice nici nu şi-au manifestat dorinţa de a remedia această greşeală şi au scos lucrarea de reabilitare a Drumului la licitaţie, fără să prevadă necesitatea execuţiei şi a canalizării pluviale.
Pe data de 27 iulie 2010, Primăria semna cu firma Asfamixt contractul privind reabilitarea Drumului Uzinal, preţul de execuţie fiind de 3.264.345 lei. Nici bine nu s-a uscat cerneala de pe contract, că a şi fost eliberată autorizaţia privind tăierea a 47 de plopi. Cu toate că terenul era pregătit pentru demararea lucrărilor, acestea nu mai demarează. Pe data de 10 septembrie a.c., viceprimarul Gheorghe Carp, directorul Direcţiei Tehnice, Mircea Ghitea, şi Leontin Pătcaş, şeful Biroului controale amenajări drumuri publice, constatau "necesitatea execuţiei următoarelor lucrări: rigolă carosabilă, longitudinală, amenajare parcări spre linia de tramvai, colectarea apelor pluviale prin guri de scurgere şi legare la rigolă prin subtraversare sub linia de tramvai". Valoarea ofertei firmei Asfamixt privind aceste lucrări suplimentare se ridică la 1,4 milioane de lei, ofertă ce reprezintă o suplimentare cu 42,88% din contractul iniţial.
Ilie Bolojan a semnat însă, la începutul lunii iulie, o dispoziţie prin care notele de comenzi suplimentare nu pot depăşi 15% din contractele iniţiale. Însă, la scurt timp, edilul şef şi-a modificat poziţia, acceptând decontarea unor lucrări suplimentare ce reprezintă 47% pentru strada Matei Corvin. Dacă procentul ar fi reprezentat 50%, municipalitatea trebuia să refacă licitaţia. Acum, se pare că administraţia orădeană va fi din nou nevoită să-şi încalce angajamentele luate.
Se mai întreabă cineva de ce înainte de licitaţie conducerea Direcţiei Tehnice nu a dorit să îşi însuşească observaţiile în legătură cu necesitatea realizării canalizării pluviale şi, abia la două luni de la parafarea contractului, au descoperit subit această nevoie de 1,4 milioane de lei, care schimbă mult datele contractului.
Pai ce va mai mirati atat!Tent e veche acolo si tot ea a facut sa fie situatia asa cum e acum.Ea trebuie sa raspunda la intrebari, dar ca de obicei baga capul in nisip ca si strutul.In schimb ia stimulente cat nu ii este rusine.UUUUUUU, RUSINE
Directia tehnica din PMO este de nota - 10 !!! adica o armata de nulitati mostenite in frunte cu Tentoaie si coordonata magistral de dr. Carp !!! ca cum sefu ca-cun subalternii !!! stiu doar sa deie termene de executie netehnologice lipsite de bun simt si dupa aia sa faca pe cocoseii !! o gramada de aiuriti care isi iau salariul degeaba !!! Acolo e nevoie de oameni cu experienta de santier care sa viseze lucrurile , sa le gandeasca si sa le urmareasca !!! Dar ce pot face o armata de pupincuristi lifiti cu curu de scaunele lor si de paharele lor !!!
Poate sa-mi spuna cineva unde este acest drum uzinal .... Dupa cum e scris acest acest articol a fost scris de catre o femeie .... De strada UZINELOR am auzit dar de drum uzinal n-am auzit ....