Direcţia de Evidenţă a Persoanelor, în casă nouă
Direcţia Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor Bihor îi aşteaptă pe cetăţeni în casă nouă, sediul instituţiei de pe strada Dunării fiind modernizat şi recompartimentat. Investiţia a demarat în urmă cu câteva luni, iar banii, aproximativ un miliard de lei vechi, provin de la Consiliul Judeţean. În plus, pe lângă birourile care funcţionau deja în cadrul DEP, a fost înfiinţat şi un ghişeu unic pentru soluţionarea cererilor deosebite.
Direcţia de Evidenţă a Persoanelor funcţionează, de anul trecut, în sediul situat pe strada Dunării din municipiul Oradea, săptămâna trecută fiind finalizate toate lucrările de modernizare şi recompartimentare a spaţiului. "Din punctul meu de vedere, Direcţia este cea mai importantă instituţie a judeţului. Am mutat sediul instituţiei de pe Traian Lalescu pe Dunării, în centrul oraşului, în aceeaşi clădire fiind concentrate toate serviciile legate de emiterea actelor de identitate, permise, înmatriculări", a declarat ieri preşedintele Consiliului Judeţean Bihor, Radu Ţîrle, subliniind şi faptul că DEP Bihor este pe primul loc pe ţară în ceea ce priveşte activitatea sa. După o investiţie de aproximativ un miliard de lei vechi, imobilul în care funcţionează DEP a fost modernizat, au fost schimbate uşile şi ferestrele, instalaţia electrică, spaţiul a fost recompartimentat etc. Pe lângă birourile de relaţii cu publicul sau informaţii, în cadrul instituţiei funcţionează acum şi un ghişeu unic pentru rezolvarea cazurilor deosebite. "Avem un ghişeu de soluţionare a cazurilor deosebite sau complicate. Dacă în mod normal, emiterea unui act de identitate durează aproximativ cinci zile în Oradea şi şapte zile în Bihor, în cazul în care cetăţeanul care se prezintă la ghişeu face dovada că are nevoie urgentă de act, documentul se eliberează mai repede, fără nicio taxă în plus", a precizat directorul executiv al DEP Bihor, Marcel Iova. Acesta a mai precizat şi că de când instituţia se ocupă de avizarea transcrierii actelor din străinătate, timpul de eliberare a scăzut considerabil. "Spre exemplu, un părinte al cărui copil s-a născut în Spania şi doreşte transcrierea certificatului de naştere vine şi depune cererea la Oradea, iar transcrierea este gata în şapte zile. Până în urmă cu câteva luni avizul se dădea de la Bucureşti şi toată procedura dura şapte, opt luni", a adăugat Marcel Iova.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.