Încasări record din ridicări şi blocări de maşini - Amenzile salvează bugetul
Conducerea Administraţiei Imobiliare Oradea se laudă cu un grad de realizare a veniturilor de 84%, în condiţiile în care municipalitatea, per ansamblu, abia a atins procentul de 50% din proiectele de investiţii propuse pe anul 2012.
Ieri, conducerea AIO, în frunte cu viceprimarul Ovidiu Mureşan, a prezentat raportul de activitate pe anul 2012, dar şi proiectele pe anul în curs. În ceea ce priveşte evoluţia veniturilor totale ale AIO, în 2012, s-a înregistrat o scădere faţă de anul 2011, gradul de realizare fiind de 88,11%. Explicaţia este o factură neîncasată pentru o parcelă vândută anul trecut în Parcul Industrial. Cel mai mare grad de încasare l-a realizat Serviciul Parcări, suma vărsată la bugetul local fiind de 8.414.798 lei (112,20%). Astfel, 1,4 milioane lei s-au încasat din ridicări de autoturisme, 800.000 lei din blocări de roţi şi încă 1,8 milioane lei din amenzi diverse aplicate conducătorilor auto. De asemenea, alte 1,9 milioane de lei s-au încasat din abonamentele de parcări. În ce priveşte cheltuielile, şi acestea s-au redus, în special pentru capitolul de investiţii. Dacă în 2011 valoarea investiţiilor s-a ridicat la 21,5 milioane lei, anul trecut, suma alocată a fost de 13,2 milioane de lei, din care doar 84% s-a putut realiza. Neajunsuri majore se constată la asigurarea de locuinţe sociale şi pentru tineri. Până în prezent, au fost depuse 2.569 dosare de solicitări de locuinţe. "Constatăm o nevoie stringentă de locuinţe. Din păcate, abia peste 2 ani, vor fi finalizate cele 136 de apartamente ANL", a precizat viceprimarul Ovidiu Mureşan. O activitate importantă a AIO a reprezentat-o şi anul trecut exproprierile pentru utilitate publică. Potrivit directorului AIO, Cristian Beltechi, în acest interval, au avut loc 60 de exproprieri, din care, în nouă cazuri proprietarii au acţionat în instanţă Primăria. Pentru acest an se preconizează o expropriere masivă de 50 de proprietăţi, din care şapte case pentru drumul expres Dragoş Vodă - Ecaterina Teodoroiu - Episcopia Bihor. Anunţul oficial privind traseul exact al viitoarei artere va fi făcut peste 10 zile. De asemenea, mai rămâne nerezolvată problema podului Macio, unde lucrările nu s-au finalizat de către investitorul italian care a primit de la Primărie un teren în zona Silvaş. "AIO gestionează partea de teren. Investitorul italian are o restanţă de 40.000 de lei, pentru care s-a pus sechestru pe două terenuri în suprafaţă de 1.000 mp/parcelă", a arătat Cristian Beltechi. Pentru acest an, AIO îşi propune demararea construcţiei unei grădiniţe noi cu program prelungit pe strada Louis Pasteur nr. 88, investiţie estimată la suma de 4.000.000 lei, precum şi efectuarea de reparaţii capitale şi extindere corp clădire la grădiniţa de pe strada C.I. Hossu, nr. 37 (1.500.000 lei). În lista de investiţii pe acest an mai sunt incluse efectuarea de reparaţii capitale la instalaţia electrică, ferestre şi faţada Grădiniţei nr. 53 (1.363.323 lei) şi reparaţii la acoperişul si faţada Grădiniţei nr. 54 (675.000 lei); respectiv execuţia lucrărilor de reparaţii capitale la instalaţiile sanitare, electrice şi de încălzire, amenajări interioare şi refacere faţade la Şcoala cu clasele nr. I-VIII nr. 11 (3.472.000 lei). Lucrări de reparaţii capitale se vor derula şi la Şcoala cu clasele I-VIII nr. 16 (2.750.000 lei), la Şcoala Dacia (1.500.000 lei), la Şcoala gimnazială Ioan Slavici (1.860.000 lei). În acest an, vor demara şi lucrările de reabilitare, modernizare şi extindere la Baza Sportivă Ioşia, investiţie estimată la suma de 1.473.090 lei. În ce priveşte proiectul de reabilitare a imobilelor aparţinând unor culte, în acest an, vor continua lucrările de la Spitalul Mizericordienilor, de la Republicii 11-13, respectiv Independenţei nr. 3, plus vor începe cele de pe Aleea Gojdu, aparţinând Episcopiei Greco-Catolice. Alte imobile clasificate ca monumente istorice care se află pe lista AIO sunt imobilul de pe Vasile Alecsandi nr. 1 (1.240.000 lei), învelitori Palatul Vulturul Negru (3.000.000 lei); faţadă Pasaj Vulturul Negru (620.000 lei) etc. O prioritate pentru administraţia locală este şi promovarea turismului, însă, Oradea nu oferă deocamdată nici măcar un iluminat stradal adecvat. În acest sens amintim Corso-ul orădean, unde nu mai funcţionează iluminatul din pavaj. În legătură cu acest aspect, viceprimarul Ovidiu Mureşan a precizat că aici se impune modificarea proiectului tehnic, vechiul sistem de iluminat urmând să fie abandonat. Astfel, viceprimarul a menţionat că sunt în discuţii două varinate, montarea de corpuri de iluminat pe clădirile din zona centrală, respectiv spargerea pavajului şi montarea de stâlpi cu două braţe de iluminat.
Nu mi se pare normal sa incurajam amenzile abuzive de parcare ! De exemplu in fata portii casei mele din Oradea(nu era blocat trotuarul era spatiu destul si puteau trece pietonii fara probleme ) am primit amenda de parcare, am contestat amenda in instanta de judecata si am castigat (s-a anulat procesul verbal ) ! As sugera d-lui director AIO Beltechi sa nu se mai laude cu acest gen de venituri din amenzi aduse la Primaria Oradea ! I-am sugera d-lui director Beltechi sa se ocupe mai bine de intocmirea proiectelor europene , pentru ca din cate stim noi primeste un spor de 80 % la salariu ! D-le primar va rugam sa va interesati de activitatea directorilor din subordine care si cat contribuie la realizarea acestor proiecte cu finantare europeana, iar care nu-si fac treaba va rugam luati masuri ! Mult succes d-le primar si viceprimarilor va dorim in acest mandat!
Mie mi se pare normal ca cei ce nu respecta conditiile de parcare impuse,sa isi asume raspunderea si sa plateasca amenzile de rigoare. In schimb, faptul ca legea nu se aplica cu aceeasi unitate de masura in tot orasul este un exemplu tipic care arata nesimtirea celor ce urmaresc aplicarea partiala a acesteia iar lucrul asta se vede cu ochiul liber de catre orice ziarist care vrea sa vada.De exemplu, este o regula ca, dupaamiaza, sa fie masini oprite pe T. Vladimirescu, pe sensul catre primarie, in zona sediului politie comunitare si a farmaciei in conditiile in care este interzis acest lucru. Acelea nu pot fi vazute din birourile alaturate ale politie comunitare din cauza programelor tv? As sugera ca sa se suplimenteze numarul de agenti constatatori astfel incat...sa se asigure respectarea legii in tot orasul pentru ca sunt multi oameni care ar vrea sa aiba si ei o sursa de venit iar locuri de munca nu prea sunt. Pentru faptul ca unii nu sunt de acord cu regulamentul privind parcarile din oras, solutia cea mai corecta este de a se adresa consilierilor locali pe care i-au ales. Asa e corect.
Dupa cum e scris comentariul Nr.1,banuiesc ca autorul nu numai ca e "simplu",dar si fara o minima civilitate,ca sa nu zic ceva de cei 7 ani sau ceva de scoala.Adica cum sa nu se dea amenzi pentru fapte de incalcare cu buna stiinta a regulilor de convietuire,incalcari ce se repeta ca in bancurile cu Bula.Aproape ca nu-mi vine sa cred ca mai poate exista astfel de concitadini care sa poata gandi ca in Epoca de Piatra,afara de cazul ca ar fi golit o jumatate de palinca.Dar nici asa n-ar fi deloc scuzabil.Halo,domnule roman simplu,trezeste-te.Desteapta-te.Si nu te mai face de ras cu asemenea eseuri de Neanderthal.
Buna seara , D-le viceprimar nu e bine sa incurajati amenzile de parcare , avertismente nu stiu sa dea politistii locali ? Iar d-nul Director Beltechi ar face bine sa nu se mai laude cu numarul amenzilor date unor amarati de cetateni, ci sa aibe alte realizari , de exemplu sa se ocupe de realizarea unor proiecte pentru dezvoltarea orasului cu finantare europeana ! Mai mult d-l director Beltechi primeste lunar un spor la salariu pentru ca lucreaza (ca faptic nu lucreaza) la aceste proiecte europene, insa se pare ca nu lucreaza chiar deloc dansul personal la acest tip de proiecte , ci doar incaseaza acel spor la salariu degeaba ! Ii recomandam d-lui Beltechi sa se apuce serios de treaba , iar daca nu sa lase pe altul in locul lui !