Începutul de an a adus pentru miile de angajatori muncă în plus, stat la cozi la registratura ITM Bihor şi perindări zilnice cu câte un document, pe care până acum nu a trebuit să-l prezinte la ghişeele ITM. Această birocraţie i-a exasperat pe angajatori, care se văd nevoiţi să piardă zilnic timp pe la Inspectorat. Mai mult, ei contestă legalitatea măsurilor impuse de conducerea acestei instituţii.


Mii de angajatori s-au trezit în ultimele zile ale anului trecut cu câte o notificare prin care erau invitaţi să se prezinte în termen de 15 zile de la comunicare la sediul Inspectoratului Teritorial de Muncă Bihor în vederea clarificării problemelor legate de declaraţiile fiscale. Reacţia angajatorilor nu a fost una pozitivă, ei considerând că sunt puşi pe drumuri, în plus, mulţi dintre ei consideră că este un abuz al conducerii ITM să le solicite copii după ordinele de plată a comisionului.

Începutul de an a adus pentru miile de angajatori muncă în plus, stat la cozi la registratura ITM Bihor şi perindări zilnice cu câte un document, pe care până acum nu a trebuit să-l prezinte la ghişeele ITM. Această birocraţie i-a exasperat pe angajatori, care se văd nevoiţi să piardă zilnic timp pe la Inspectorat. Mai mult, ei contestă legalitatea măsurilor impuse de conducerea ITM Bihor.
"Ne-am trezit că trebuie să aducem copii după ordinele de plată a comisionului datorat ITM. Suntem o societate de contabilitate şi avem 100 de firme. E foarte greu să faci rost de 100 de copii de la clienţi ca să vii să le depui. Pentru ei ar fi foarte simplu să verifice în programul de pe calculator şi să vadă dacă acest comision e plătit sau nu. E vorba de comoditatea funcţionarilor", ne-a sesizat reprezentantul unei firme de contabilitate.
În această situaţie se află alţi 6.999 de angajatori care au primit fiecare notificări în vederea clarificării situaţiei financiare, în caz contrar, urmează să fie incluşi în programul de contol al inspectorilor ITM. "Am trasmis 7.000 de notificări firmelor care apar în baza noastră de date cu declaraţii fiscale nedepuse. La venirea noii echipe de management erau înregistrate 1,9 milioane lei debite datorate de angajatori, reprezentând comisionul pentru cărţile de muncă. Din noiembrie suntem o instituţie finanţată de la bugetul consolidat şi nu ne permitem să nu recuperăm aceste debite", a precizat Simona Iancu, director coordonator adjunct al ITM Bihor.
Această campanie declanşată la nivel judeţean este o iniţiativă proprie a conducerii ITM Bihor, însă privită de către angajatori ca un abuz, în condiţiile în care legislaţia nu prevede obligaţia prezentării copiilor după ordinele de plată. "Campania ITM urmăreşte clarificarea situaţiilor în care angajatorii nu şi-au depus integral declaraţiile fiscale în perioada decembrie 2006-septembrie 2009. Dacă şi-ar fi achitat comisionul la timp nu s-ar fi ajuns aici. Din 35.000 de firme înregistrate, din care 17.000 sunt active, 7.000 au probleme", ne-a mai precizat Simona Iancu.