Lume, lume, ce de spume! - Câinii cu covrigi în coadă anunţă ieşirea din criză
De fiecare dată când aude despre o promoţie, românul dă buzna şi îşi scoate ultimul leu din portofel pentru a-l lăsa în casieriile magazinelor. Aşa a fost ieri şi în Oradea, când sute de persoane s-au înghesuit să cumpere detergent la ofertă - 1+1, în total 12 kilograme de Dero la preţul de 39,59 lei. Adică la 3,33 lei/kilogram. Chilipir să fie? Când praful pentru spălat, chiar dacă de altă marcă, poate fi cumpărat şi cu 2,8 - 3 lei? Dar, vorba aceea: aşa-i românul.
Înghesuială, îmbrânceli, femei leşinate, portofele furate - iată ingredientele principale ale unor astfel de spectacole televizate care, nu la puţini dintre noi, le lasă cu un gust amar. Nu credem că a existat o inaugurare de supermarket ori vreo promoţie fără celebrele "bătălii" pentru zahărul care se vinde nu cu 3, ci cu 2,8 lei, uleiul ori conserva de fasole cu costiţă oferită la promoţie 1+1 gratis. Unii iau parte la astfel de evenimente din curiozitate, alţii speră la o economie miraculoasă, iar şmecherii intră la ciordit de portofele ori celulare. Un spectacol nu neapărat al sărăciei sau neputinţei, ci mai degrabă al unei matrice care ne-a consacrat, asemănător cu cel al înghesuielilor pentru o porţie de colivă în plus. Comerciantul face tot posibilul pentru a avea încasări, pentru ca firma-i să poată supravieţui. "Orice promoţie trebuie făcută conform prevederilor legale, cu menţiunea "în limita stocului disponibil", precum şi cu informarea corectă şi completă a consumatorilor. În caz contrar, se intră sub incidenţa prevederilor privind publicitatea înşelătoare, iar legislaţia prevede amenzi mari - între 5.000 şi 50.000 lei. În ceea ce priveşte cantitatea de produse scoasă la vânzare - ea trebuie evidenţiată în actele contabile care vor fi prezentate la solicitarea reprezentanţilor instituţiilor de control" - precizează dl. Traian Bejan, comisar şef al Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Bihor. Dar oare ştiu cumpărătorii care este limita stocului disponibil, ca "să ajungă la toţi"? Nu prea..., dar dacă legea însăşi omite afişarea acest aspect, se zice că este respectată. Şi-apoi, oricum, cumpărătorul plecat cu sacoşa goală are făcută, în barbă, promisiunea de a reveni a doua zi, când se va da altceva, hârtie igienică, biscuiţi cu sare sau vreun borcan cu zacuscă de vinete, evident, la promoţie 1+1 gratis. "Cei de la guvernare ne-au aranjat. Am ajuns stăm la coadă ca în urmă cu mai bine de 20 de ani. O să avem serviciu bun. În fiecare zi vom sta pentru a mai cumpăra câte un produs la preţ redus" ne-a declarat orădeanul Gheorghe Lăzău. Potrivit reprezentanţilor magazinului, promoţiile vor continua şi în perioada următoare, iar în tot acest timp, preţuri reduse se găsesc şi la alte produse. Timp de o lună, clienţii care vor face cumpărături, în valoare de peste 50 de lei, de la noul supermarket, situat pe Bulevardul Ştefan cel Mare, nr. 79, vor participa la o tombolă, unde premiul cel mare este un autoturism Dacia Logan. Astfel de magazine s-au mai deschis şi în alte oraşe ale ţării cum ar fi Arad, Braşov, Mangalia sau Vaslui.
Până va veni ziua cu traiul cel bun promis, când oamenii vor reuşi să stea cuminţi la cozi, fără să-şi dea pumni în gură şi-n coaste, pentru a cumpăra Iphone-uri ori îmbrăcăminte de firmă, e bun şi... detergentul!
e magazinul maxi plus, de pe stefan cel mare colt cu transilvaniei
cum se numeste magazinul respectiv,stie cineva?