Mai puţin de o lună până la recepţia şoselei de centură
Administraţia locală a anunţat ieri că lucrările la şoseaua de centură a Oradiei pe tronsonul Ştefan cel Mare - Calea Aradului vor fi terminate până la sfârşitul lunii august. De asemenea, în urma discuţiilor purtate săptămâna trecută între reprezentanţii Ministerului Transporturilor, Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale, Primăriei Oradea, Serviciului Poliţiei Rutiere Bihor, constructor şi proiectant, au fost convenite aspectele tehnice, financiare şi juridice pentru ca, până la 1 august, să înceapă lucrările la centură pe tronsonul dintre Metro şi Selgros (strada Ogorului).
Mici abateri de la proiectul standard
În urma consultărilor dintre autorităţile implicate în proiectul şoselei de centură, au fost definitivate soluţiile de trafic pentru zona în care se lucrează. Astfel, pentru tronsonul dintre strada Podului şi strada Densusianu, s-a stabilit amenajarea a trei giraţii (la intersecţiile dintre Ibsen şi Densusianu, Cazaban şi Densusianu, respectiv Uzinelor şi Podului), iar viteza maximă de deplasare va fi de 80 km/h pentru autoturisme, respeciv 50 km/h pentru autoturismele de pe banda din dreapta. Administraţia locală susţine că, faţă de proiectul standard, cu excepţia parapeţilor fonici care nu vor fi montaţi anul acesta, a noului pod peste Criş (unde nu s-a dat încă ordinul de începere a lucrărilor) şi a lărgirii subtraversării pe sub calea ferată la intersecţia cu Ştefan cel Mare, toate celelalte lucrări vor fi finalizate în cursul lunii august, inclusiv turnarea stratului de uzură. Primăria a fost de acord să interzică circulaţia pe pasajul de pe şoseaua Borşului timp de patru zile, probabil la sfârşitul acestei săptămâni, în vederea finalizării lucrărilor la pod. Totodată, începând cu 1 august, Primăria Oradea va asigura două echipe de muncitori în baza contractului cu Penitenciarul, pentru a fi igienizate şi pregătite spaţiile limitrofe centurii pentru însămânţarea de gazon şi pentru plantarea în toamnă a unei liziere de copaci. Până în prezent, pe tronsonul în lucru au fost efectuate lucrări de peste 465 miliarde lei vechi, dintre care 235 miliarde lei vechi au fost decontate de Ministerul Transporturilor în acest an, iar peste 110 miliarde lei vechi, anul trecut. De asemenea, peste 120 de miliarde lei vechi au reprezentat valoarea lucrărilor de introducere a utilităţilor pentru Cartierul Ioşia aferente centurii realizate de Primăria Oradea prin Compania de Apă anul trecut.
Se pregăteşte tronsonul Metro-Selgros...
În ceea ce priveşte lucrările la tronsonul de drum cuprins între Metro şi Selgros, acestea sunt estimate să demareze la 1 august şi urmăresc reabilitarea şi extinderea la patru benzi a acestei porţiuni în aşa fel încât în luna decembrie să se poată circula cel puţin pe două benzi reabilitate, iar în anul 2010 lucrările să fie finalizate. Pentru acest tronson au fost identificate mai multe probleme legate de canalizarea pluvială, care trebuie realizată, şi relocarea stâlpilor ce susţin liniile electrice de înaltă tensiune. Totodată, va fi blocată circulaţia pe o perioadă de timp, iar traficul greu va fi deviat prin Cartierele Nufărul şi Velenţa. Perioada în care va fi blocat accesul vehiculelor pe această porţiune de şosea şi condiţiile devierii circulaţiei vor fi stabilite după data de 1 august. Pe de altă parte, conducerea Primăriei a anunţat că s-a angajat să asigure accesul pe terenurile pe care se va extinde centura, urmând ca exproprierile să fie derulate în paralel cu lucrările. În ceea ce priveşte finanţarea, administraţia locală a anunţat că dacă CNADNR nu va asigura sumele necesare pentru tronsonul Metro-Selgros va folosi bani din creditul de 15 milioane de euro pe care intenţionează să-l contracteze.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.