În jur de 20 de persoane au participat sâmbătă la acţiunea Ice Bucket Challenge organizată de producătorul de gheaţă alimentară Icelandia în parcarea Hotelului Ramada. Acţiunea a început cu întârziere, pentru că la ora anunţată (13.00) nu veniseră decât cinci orădeni. Lor li s-au alăturat, ulterior, membrii echipei de polo CSM Digi Oradea.

Provocarea lansată orădenilor de producătorul de gheaţă alimentară Icelandia de a participa, în număr cât mai mare, la acţiunea Ice Bucket Challenge pentru a sprijini bolnavii de Scleroză Laterală Amiotrofică din România nu a avut succesul scontat. Programată să înceapă la ora 13.00, acţiunea a fost amânată aproape o jumătate de oră pentru că în parcarea hotelului Ramada veniseră doar cinci orădeni dispuşi să-şi toarne apă cu gheaţă în cap pentru o cauză nobilă. Faptul că organizatorii se aşteptau la un răspuns mai bun din partea orădenilor o dovedeşte faptul că în parcare se afla un camion plin cu gheaţă adus de Icelandia. Puţin după ora 13.00, la Ramada au venit şapte dintre poloiştii echipei CSM Digi Oradea, campioana României, împreună cu antrenorul lor, Dorin Costrăş, însă şi aşa numărul participanţilor era prea mic faţă de aşteptări. Din acest motiv, organizatorii au vrut să mai aştepte până după ora 14.00, în speranţa că vor mai veni şi alţi doritori. Până la urmă, acţiunea a avut loc în jurul orei 13.30, la insistenţa antrenorului poloiştilor, care le-a spus organizatorilor că sportivii trebuie să se întoarcă la antrenament. Astfel, deşi cel mai important producător de gheaţă alimentară din România a provocat întreg oraşul Oradea "la ceea ce va fi probabil cel mai mare Ice Bucket Challenge din România şi Europa", până la urmă doar 20 de persoane - orădeni, poloişti şi membrii ai echipei Icelandia şi prietenii lor - şi-au turnat, în acelaşi timp, câte o găleată de apă cu gheaţă în cap, după ce, în prealabil au făcut donaţii în bani în urna special pregătită pentru acest eveniment.  Ice Bucket Challenge este iniţiativa care a pornit din SUA şi s-a extins prin intermediul postărilor pe internet în întreaga lume, a adunat o groază de vedete şi a reuşit să strângă sume uriaşe de bani pentru ALS şi studiul tratamentelor împotriva sclerozei. Mecanismul presupune turnarea unei găleţi de apă cu gheaţa în cap, iar apoi provocarea a încă trei persoane. Dacă una dintre aceste trei persoane refuză implicarea, aceasta este obligată să doneze 100 de dolari în contul ALS. La rândul lor, cei care provoacă şi aleg să-şi toarne apa în cap, donează o sumă de bani pentru acest scop. De la începutul campaniei "ICE Bucket Challenge", asociaţia ALS (SUA) a strâns 95 de milioane de dolari, iar asociaţia MNDA (Marea Britanie), peste 3 milioane de lire sterline.