Proiectul de întubare a pârâului Adona începe să prindă contur, în cele două luni de la demararea investiţiei lucrările fiind deja realizate în proporţie de 30%. În aceste condiţii, termenul de predare ar putea fi scurtat cu aproape un an. Avansul înregistrat de echipele de muncitori se datorează şi faptului că se lucrează pe cinci tronsoane, până în toamnă, când se va încheia sezonul de lucrări, investiţia urmând să fie finalizată în proporţie de 70%.

Încă de anul trecut au fost făcut demersuri pentru reducerea viiturilor pe pârâul Adona şi rezolvarea problemei ecologizării în zonă. Proiectul prevede ca pe primul tronson să fie lăsat deschis un canal, pentru prevenirea viiturilor din pârâul Peţa. Cel de-al doilea tronson,  pe o lungime de 1.040 m, situat în intravilan, va fi integral casetat. Lucrarea se întinde mai exact pe o lungime de 1,7 km, de la depoul OTL până la drumul de centură. Proiectul presupune ca în următoarele luni cursul pârâului să fie căptuşit cu o casetă, având o deschidere internă de aproximativ 4 m şi o înălţime de 2,40 m. În continuarea zonei de intravilan, proiectul ABA Crişuri prevede o porţiune cu dale din beton în formă de fagure, care permite o cât mai bună întreţinere a zonei. De asemenea, în proiect este prevăzută amplasarea de grilaje care să stopeze înaintarea deşeurilor. Directorul ABA Crişuri, Pasztor Sandor, a precizat că investiţia se ridică la 11,4 milioane lei, din care peste 8 milioane de lei vor fi asiguraţi în cadrul programului POS Mediu. „Lucrările se derulează pe cinci fronturi, aflate în diferite stadii de execuţie. Suntem într-un avans substanţial. Contractul de execuţie se întinde pe o durată de doi ani, dar până în octombrie vom ajunge la 70%", ne-a mai precizat directorul ABA Crişuri. În acest moment, lucrările au ajuns la 30%, Pasztor Şandor precizând că intenţionează să predea, pe rând, tronsoanele în lucru, Primăriei Oradea intenţionând să deruleze propriul proiect de amenajare a zonei. Primul tronson, până la strada Meiului va fi amenajat ca o cale de rulare şi locuri de parcare. Al doilea tronson, între Meiului şi strada Leonardo da Vinci, va fi amenajat cu locuri de parcare. Cel de-al treilea tronson va fi cel situat de la intersecţia dintre străzile Leonardo da Vinci şi Liszt Ferenc până la grădiniţa aflată în construcţie. Aici ar urma să fie amenajate spaţii verzi şi locuri de parcare. Lucrările par să necesite echipe numeroase de muncitori, aşa cum s-a întâmplat şi la începutul acestei săptămâni, când, pentru operaţiunea de armare, zeci de angajaţi ai firmei Repcon au fost solicitaţi pentru rigidizarea armăturilor.

„În prima etapă am decolmatat albia, am realizat stratul de fundaţie din umplutură de pietriş, apoi s-a turnat betonul. A urmat operaţiunea de armare şi apoi cofrarea. În final, vom umple golurile cu refuz de ciur", ne-a declarat ing. Florin Mărcuţ. Până în acest moment, au fost montate pe o lungime de 50 de metri primele opt casete.