Proiectul de amenajare a giraţiei din Centrul Civic va costa bugetul local alţi 147.042 lei, după ce aici, în 2010, peste 4,5 milioane de lei s-au cheltuit pentru a amenaja o giraţie Turbo, plus cei 561.660 lei, reprezentând despăgubirile pentru suprafaţa de 1.000 mp de teren, care a trebuit expropriată pe malul stâng al Crişului Repede, din vecinătatea podului Dacia spre Aleea Gojdu.

Primăria Oradea a organizat pe data de 26 octombrie procedura de licitaţie pentru lucrarea "bandă rapidă de acces din B-dul Magheru spre aleea Gojdu". O singură firmă, Drumuri Orăşeneşti, a depus oferta în acest sens. Valoarea estimată a lucrării se ridică, potrivit anunţului de pe SEAP, la 147.042 lei. Valoarea pare incredibil de mică, în condiţiile în care iniţial, prin Hotărârea de Consiliu Local Oradea nr. 357/2011, valoarea investiţiei era estimată la 1.452.918 lei. Discrepanţa dintre cele două sume este explicată prin faptul că aleşii locali au votat şi amenajarea unei parcări pe malul stâng al Crişului Repede, în spatele Colegiului Naţional "Emanuel Gojdu", însă, ulterior, Direcţia Tehnică din cadrul PMO a decis să renunţe la proiectul de amenajare a parcării, hotărând scoaterea la licitaţie doar a benzii rapide dinspre pod. Momentan, singura ofertă depusă este în analiză. Documentaţia tehnică a fost întocmită de către SC Aquacons SRL. Potrivit memoriului tehnic, scopul investiţiei este "fluidizarea traficului" în sensul "îndulcirii" curbelor de acces în giraţie Turbo, din direcţia Bulevardul Magheru spre Aleea Gojdu. La ieşirea de pe pod se va realiza o nouă bandă de viraj dreapta, care ar trebui să înceapă chiar în dreptul fostului ABC demolat. Lucrările sunt privite cu suspiciune de către ecologişti, având în vedere că ar putea afecta liziera de copaci din spatele fostului ABC. Soluţiile avansate de reprezentanţii Primăriei Oradea sunt mai multe, de la tăierea acestora, la amenajarea benzii rapide printre copaci, lucru de altfel imposibil. Chiar dacă în memoriul tehnic se aminteşte de faptul că "nu se vor executa tăieri de arbori", mesajele transmise de către reprezentanţii Primăriei sunt ambigue în acest sens. În plus, Comisia de circulaţie din cadrul PMO a dat aviz de legalitate şi pentru proiectul "Descongestionarea traficului rutier şi îmbunătăţirea mobilităţii populaţiei pe coridorul de legătură Oradea - Biharkeresztes" pe traseul str. Făcliei - str. Ecaterina Teodoroiu - Podul Theodor Neş. Proiectul contestat de locuitorii de pe Teodoroiu, care se tem că le vor fi afectate casele, a fost promovat şi în ideea descongestionării aceluiaşi Bulevard Magheru. Valoarea acestei investiţii este mai mult decât costisitoare, din cele 13.097.409,15 euro la cât se ridică proiectul, valoarea fondurilor europene fiind de doar 5.949.018,33 euro.