Podul versus şpagatul - Patru benzi contra uneia singure
Conform contractului postat pe site-ul Primăriei Oradea, cel târziu, până pe data de 1 octombrie, municipalitatea orădeană trebuia să intre în posesia proiectului tehnic pentru realizarea Podului rutier în zona str. Sovata. Chiar înainte de demararea investiţiei, termenii contractuali au fost modificaţi. Oportunitatea investiţiei este în continuare contestată, în condiţiile în care 500 de metri mai încolo, CNADNR a dat ordin pentru construcţia unui pod paralel cu cel de la Densusianu.
Conform documentelor postate pe site-ul Primăriei Oradea, contractul de execuţie Pod Sovata intră în vigoare la data de 1 septembrie a.c., data constituirii garanţiei de bună execuţie. Conform aceluiaşi contract semnat de executanţii CCCF Drumuri şi Poduri Timişoara şi Ecotera Bucureşti, până pe data de 1 octombrie a.c. trebuia prezentat proiectul tehnic. Lucrurile par să fi debutat însă cu stângul. Nici bine nu a intrat în vigoare contractul că termenii de execuţie au şi fost modificaţi. Conform declaraţiilor reprezentanţilor Primăriei Oradea, data intrării în vigoare a fost modificată, deoarece garanţia de bună execuţie nu a fost făcută la data de 1 septembrie, ci cu aproape două săptămâni mai târziu. În aceste condiţii, contractul intră în vigoare abia pe data de 16 septembrie, iar proiectul tehnic va trebui finalizat abia pe data de 16 octombrie, cu două săptămâni mai târziu decât era prevăzut iniţial. Apoi, încă o lună se va pierde cu avizarea detaliilor de execuţie. Astfel, abia în a doua parte a lunii noiembrie se vor putea demara lucrările la noul pod rutier. Investiţia care presupune realizarea în zona Podului de pontoane a unui pod pentru trafic uşor, la două benzi, se ridică la 11.278.000 lei, fără TVA. O investiţie extrem de costisitoare, ţinând cont că podul care se ridică 500 de metri mai încolo, proiectat tot la două benzi, însă pentru trafic greu, va costa Compania Naţională de Autostrăzi Drumuri Naţionale din România doar 9.723.026 lei, fără TVA.
Primăria, generoasă pe timp de criză
În condiţiile actuale de criză, când CNADNR abia după un an şi jumătate a fost în măsură să deblocheze banii de la bugetul de stat pentru dublarea Podului Densusianu, Primăria Oradea se dovedeşte foarte generoasă cu bugetul propriu, mult mai mic decât cel de stat, şi pare dispusă să cheltuie peste 3 milioane de euro! În plus, consecinţele sunt multiple: investiţia la noul pod rutier din zona Sovata presupune distrugerea unui spaţiu verde, iar în al doilea rând, organizarea şantierului va începe exact după ce străzile din zonă (Splaiul Crişanei şi Cazaban), incluse într-un program european, vor fi finalizate. În aceste condiţii, noua infrastructură de drum, care nu a fost proiectată pentru trafic greu, va fi cu siguranţă afectată de camioanele cu materiale care vor sosi în zonă. Ieri, primarul Ilie Bolojan, a dorit să reitereze ideea că acest pod se va face, precizând că explicaţiile sale anterioare cu privire la renunţare au fost înţelese greşit. "În cazul în care Ministerul Transporturilor nu ar fi dat bani pentru Podul Densuşianu, noi am fi fost dispuşi să venim cu o cofinanţare. În acest caz, nu am mai fi avut bani şi pentru Sovata. Însă cum Ministerul a alocat bani şi noi vom face podul Sovata", a declarat Ilie Bolojan.
Podul Densusianu, gata în 16 luni
Dacă în urmă cu câteva luni, conducerea Primăriei Oradea invoca necesitatea construirii Podului de la Sovata, aruncând responsabilitatea pe faptul că CNADNR nu sprijină dublarea podului de la Densusianu, acum, când această problemă a fost rezolvată, municipalitatea se încăpăţânează să meargă mai departe. În plus, dacă dublarea podului Densusianu este prevăzută pentru 16 luni, Bolojan speră ca podul său să fie ridicat în 10 luni. Ieri, angajaţii Selina, care au câştigat licitaţia pentru Densusianu, făceau primele forări de probă, pe malul drept. Forările se fac la o adâncime de 20, respectiv 22 de metri. Proiectul prevede montarea la capete a două culei cu câte trei coloane, iar partea centrală a podului va fi susţinută de trei pile, cu câte 4 coloane. Podul va avea o lungime de 173 de metri, cele două benzi de circulaţie sunt proiectate la 7,8 m, la care se adaugă 1,5 m pentru trotuar. Vor fi montate grinzi prefabricate de 30 m lungime, monolizate prin plăci de suprabetonare. Distanţa dintre cele două poduri va fi de 4 m. În ce priveşte podul actual, acesta ar urma să fie complet reabilitat după finalizarea lucrărilor. Astfel, în zonă se va putea circula pe 4 benzi.
Nea Ioane,asa niste prostii debitezi in "protestul public".Ar trebui sa-ti ceri tot public iertare pentru neadevarurile exprimate prin intermediul "bietului" ziar.Nici nu meriti sa te mai combat.
PROTEST PUBLIC ÎMPOTRIVA DISTRUGERII SPAŢIILOR VERZI DE LÂNGĂ BLOCURI PROTEST PUBLIC împotriva cenzurii practicată de Primăria Oradea, care nu publică pe portalul primăriei şi nu răspunde decât acelor mesaje ale cetăţenilor care nu deranjează această instituţie. PROTEST PUBLIC împotriva Primăriei Oradea care promovează proiecte de amenajare urbanistică ce incalcă prevederile legale de mediu si sănătate şi nu ţin cont de interesele vitale ale acestei comunităţi. PROTEST PUBLIC împotriva Primăriei Oradea, care şi-a propus urâţirea acestui oras, transformarea cartierelor într-o mare parcare, prin distrugerea spaţiilor verzi de lângă blocuri. Acele spaţii verzi care acum câţiva ani mai erau verzi, acum fiind pământ bătătorit sau balastru aruncat după lucrările de sistematizare. PROTEST PUBLIC împotriva perfidiei si prefăcătoriei acestei instituţii, care cere cetăţenilor să dea dovadă de conştiinţă civică îngrijind spaţiile verzi de lângă blocuri, dar nu face nimic pentru refacerea acelora distruse, ba mai mult, le scoate definitiv din circuitul verde prin amenajarea parcărilor, cu încălcarea prevederilor legale în acest domeniu : spaţiile verzi, distruse sau în funcţiune, nu pot primi altă destinaţie ; spaţiile pentru gararea şi parcarea autovehiculelor în cartierele de blocuri trebuie să respecte o distanţă minimă faţă de peretele blocului şi nu altfel (vezi amenajările parcare din cart. Nufărul sau Rogerius – str. G.B.Shaw). PROTEST PUBLIC împotriva Primăriei Oradea care dovedeste dispreţ faţă de acei cetăţeni, în special de la parterul blocurilor care, împotriva voinţei lor, sunt obligaţi să înghită gazele de eşapament ale maşinilor parcate la 2-3 metri de geamuri sau chiar langă peretele blocului. De ce nu mai amenajează primăria locuri de parcare şi pe centura oraşului !? PROTEST PUBLIC împotriva nepăsarii acestei instituţii care a lăsat să se usuce, nefiind udaţi, mii de pomi plantaţi în toamna anului 2008, prin iniţiativa unei persoane de o factură morală deosebită, şi care, probabil dezamagită de cei pe care i-a crezut de bună credinţă, s-a retras în anonimat. PROTEST PUBLIC împotriva dezinformării Primăriei Oradea care, cu ocazia amenajăriilor de parcări, se laudă că a amenajat şi câteva sute de metri pătraţi de spaţiu verde, uitând să spună presei că nu a mărit în nici un fel suprafaţa verde din zonă, dimpotrivă, din spaţiul verde existent în urmă cu ceva timp şi degradat între timp prin nepăsarea autorităţilor, nu a refăcut decât un sfert, restul acoperindu-l cu beton. PROTEST PUBLIC împotriva acestei instituţii care dispreţuieşte acea parte a populaţiei acestui oraş care consideră că îmbunătăţirea calităţii aerului pe care îl respirăm este obiectiv primordial ( si aceasta nu se poate face decat prin refacerea spaţiilor verzi, ceea ce ne cere de altfel şi UE), motivând acţiunile ilegale prin sporirea confortului unora ca Gică şi Ogică, care cu inconştienţă calcă cu maşinile verdeaţa de lângă ferestrele noastre şi a căror filozofie este “manânc, beau, pot să crăp, dupa mine potopul”. PROTEST PUBLIC împotriva acelor jurnalişti care, din inconştienţă sau interes, laudă “realizările” Primăriei Oradea, fără să ţină seama de faptul că, din cauza noxelor din aer (care sunt absorbite numai de spaţiile verzi şi nu de betoane) numărul cazurilor de cancer la copii sau numărul copiilor care se nasc cu malformaţii, creşte alarmant an de an. PROTEST PUBLIC îndreptat asupra acelor organizaţii de mediu care nu iau nici o atitudine faţă de ceea ce se întâmplă. Ceea ce se distruge acum, nu va mai putea fi refăcut niciodată. PROTEST PUBLIC împotriva cetăţenilor conştienţi de răul care se face, dar care preferă să înghită şi nu să protesteze. Protestul lor i-ar putea ajuta să înţeleagă pe aceia care încă nu-şi dau seama de răul ce se face.
"O investiţie extrem de costisitoare" poate te interesezi cat a costat un tramvai Siemens si iti schimbi parerea... si asa poti afla cate poduri se puteau construi in oradea, insa parandaratul dela firma Siemens e mult mai mare decat a un pod, Siemens fiind renumita pentru spaga acordata adminsitratilor in intreaga lume.