Cel mai complex concurs Trial Jam din România s-a desfăşurat sâmbătă, la Oradea, când peste 50 de concurenţi din ţară şi Ungaria s-au întrecut într-o competiţie care a ajuns la cea de a zecea ediţie. Trial Jam este o ramură a ciclismului sportiv extrem şi presupune mult echilibru, răbdare şi antrenamente.

În această săptămână, la nivel european se organizează o serie de activităţi în cadrul Săptămânii Mobilităţii. Una dintre problemele majore pe care doreşte să le semnaleze acest eveniment este poluarea excesivă produsă de autoturisme. Astfel, se urmăreşte promovarea mersului pe jos, cu bicicleta sau cu mijloacele de transport în comun. În acest context, Asociaţiei Sportive Probikers a organizat sâmbătă a zecea ediţie a Trial Jam, un eveniment sportiv internaţional de trial, o ramură a ciclismului sportiv extrem. Concursul a fost structurat pe mai multe categorii: amatori, seniori, juniori şi elite. În competiţie s-au înscris peste 50 de concurenţi, din România şi Ungaria. Organizatorii au amenajat trasee complexe pentru participanţi, astfel obstacolele aduse au fost dintre cele mai diferite: de la paleţi, la traverse de beton, la tamburi sau chiar un container. "Competiţia aceasta este cea mai complexă din România şi singurul concurs internaţional. Au fost realizate 4-5 trasee, foarte spectaculoase, cu traverse de beton, cu paleţi, container etc. Un concurent parcurge aceste trasee de două-trei ori şi nu trebuie să pună piciorul jos. Pentru fiecare abatere va fi sancţionat cu puncte, cine are cele mai puţine puncte şi cel mai bun timp câştigă", ne-a declarat Mura Istvan, vicepreşedintele Asociaţiei Sportive Probikers. La competiţie a participat şi orădeanul Kiss Roland, campion naţional la categoria elite. De asemenea, cel mai tânăr concurent înscris în competiţie a fost David Molnar, de 15 ani, din Arad. La fel ca şi alţi tineri el se plânge de indiferenţa autorităţilor locale de a le asigura spaţii pentru practicarea acestui sport. "Eu abia de 3 luni practic acest sport. Ai nevoie de echilibru, răbdare şi exerciţiu fizic. Eu mă antrenez zilnic, deşi nu prea sunt amenajate spaţii speciale pentru acest sport", ne-a declarat David Molnar. Bicicleta nu poate să fie una obişnuită, ea trebuie să fie prevăzută cu un cadru cu o anumită geometrie.  "Bicicleta mea a costat 700 euro, dar e praf de şantier. Una bună poate să coste peste 2.000 euro", a mai precizat David Molnar. Valoarea premiilor puse în joc s-au ridicat la 2.000 de euro.

Săptămâna mobilităţii pe biciclete

În cadrul săptămânii mobilităţii, se vor organiza şi alte activităţi. Astfel, miercuri, de la ora 9.00, se va organiza Ziua Porţilor deschise la sediul OTL, iar joi, de la ora 10.00, la Hotel Maxim va avea loc un forum de mobilitate. Săptămâna europeană a mobilităţii va culmina vineri, 21 septembrie, cu două evenimente mult aşteptate. Primul va debuta la ora 16.15, fiind un concurs de mobilitate, când se vor lua la întrecere biciclişti cu şoferi de autoturisme şi transport public local. Se va porni din trei puncte, Parcarea Lotus, Primăria Municipiului Oradea, Magazinul Crişul, iar punct de sosire va fi Parcul Magnoliei.  Începând cu ora 17.00, tot vineri, 21 septembrie, se va porni din Parcul Magnoliei spre Primăria Oradea într-un tur al oraşului cu bicicleta. Odată ajunşi aici, sutele de biciclişti vor ridica bicicleta în faţa clădirii Primăriei Oradea în semn de protest faţă de indiferenţa administraţiei locale în ce priveşte amenajarea de piste pentru biciclete. „În acest moment, în Oradea, nu există nici 2% din lungimea pistelor pentru biciclete care ar trebui să existe", atrage atenţia Mircea Crăciun, reprezentantul Asociaţiei Sportive Probikers.