Primele emoţii - A început Evaluarea Naţională
Primul test serios din viaţa tinerilor şcolari a început ieri, la ora 9.00. În jur de 5.400 de elevi au dat luni prima probă a examenului de Evaluare Naţională, în cele 136 de centre de examen. La Liceul Teoretic "Aurel Lazăr", cei 24 de copii susţineau că nu au emoţii pentru că, împreună cu profesorii, au pregătit serios examenul.
Elevii din clasele a VIII-a au avut luni prima probă de foc a Evaluării Naţionale, proba scrisă la limba şi literatura română. La Liceul Teoretic "Aurel Lazăr", directorul instituţiei Ioan Micu le-a explicat personal elevilor regulile şi i-a încurajat înainte de începerea examenului. "Eu nu am emoţii, ştiu că sunt copii buni pentru că am lucrat cu ei. Chiar dacă există camere de luat vederi, la noi în instituţie nu pot fi decât surprize plăcute", a spus încrezător Ioan Micu, care a reuşit să îi destindă pe elevi, glumind înainte de intrarea în sală. Cu toate acestea, unii elevi erau timoraţi aşteptând cu nerăbdare să primească subiectele. "Este de preferat să începeţi cu subiectul pe care îl ştiţi cel mai bine. Îl veţi termina repede şi veţi avea mai mult timp să vă concentraţi pe celelalte", i-a sfătuit directorul. În cele două ore alocate probei, elevii au avut de rezolvat două subiecte. La subiectul I, notat cu 42 de puncte, elevii au avut de citit un fragment din "Cireşarii" (vol. I). Apoi, li s-a cerut să noteze câte un sinonim potrivit pentru sensul din text al cuvintelor leac, înfricoşătoare şi crezuse. În continuare, elevii au trebuit să explice rolul semnului exclamării în secvenţa "Asta-i!", să selecteze un epitet şi o enumeraţie din textul dat şi să numească două moduri de expunere utilizate în acelaşi fragment. La acelaşi subiect, elevii au avut de redactat o compunere de 80-150 de cuvinte (10-15 rânduri), în care să-şi prezinţi opinia despre mesajul fragmentului din "Cireşarii". Al doilea subiect, notat cu 36 de puncte, pleca de la citirea textului Kindle - scris de Ion Vianu, apărut în Dilemateca şi având ca subiect cartea în format electronic, adică e-book. Elevii au avut de menţionat numele autorului, titlul articolului, denumirea publicaţiei în care a apărut acesta, dar şi un dezavantaj şi un avantaj al e-book-ului. O altă cerinţă a fost legată de felul unei propoziţiei subordonate (atributivă, predicatică sau subiectivă) din fraza "Ceea ce mă jenează este dificultatea răsfoirii". Tot la subiectul doi, elevii au avut de scris o compunere de 80-150 de cuvinte (10-15 rânduri), în care să evidenţieze trăsăturile unui coleg sau prieten pasionat de lectură. Ca barem, pentru unitatea compoziţiei, copiii primesc un punct, pentru coerenţa textului, comunicare, stilul şi vocabularul adecvate conţinutului, punctuaţia şi aşezarea corectă în pagină - câte două puncte, iar ortografia corectă aduce trei puncte. După proba scrisă la limba şi literatura română, pe 26 iunie va urma proba scrisă la limba şi literatura maternă, iar pe 27 iunie, proba scrisă la matematică.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.