Trenul Leon, primul produs integral în România după mai bine de opt decenii, va fi prezentat azi, într-o ceremonie la Gara de Nord din București.

Trenul a fost proiectat și construit de Electroputere VFU Pașcani, companie membră a GRAMPET Group. Automotorul diesel cu trei vagoane are 145 de locuri - 11 VIP și 134 pentru clasa a II-a. Leon a acumulat peste 30.000 de kilometri în teste și este certificat CE, putând circula în orice țară europeană.

Trenul are fotolii rabatabile, scaune ergonomice, ferestre panoramice și măsuțe rabatabile. Călătorii au la dispoziție prize de 230V și USB, spații pentru bagaje voluminoase și biciclete, precum și sisteme audio-vizuale de informare.

Vagoanele sunt izolate fonic și dotate cu supraveghere video, senzori de incendiu și interfoane pentru comunicarea cu mecanicul. Leon include și facilități pentru persoanele cu mobilitate redusă - rampe speciale de acces și spații dedicate.

Ceremonia de lansare va avea loc la Salonul Regal din Gara de Nord, cu participarea unor oficialități, ambasadori și diplomați. Trenul va face apoi un traseu simbolic până la Gara Băneasa.

Grampet este cel mai mare grup feroviar şi operator logistic privat din România şi din Europa Centrală şi de Sud-Est. Cea mai importantă companie a grupului Grampet este Grup Feroviar Român, care a depăşit anul trecut pragul de un miliard de lei şi estimează pentru 2024 un avans al cifrei de afaceri cu 10%. Aceasta are 400 de locomotive şi 18.000 de vagoane şi este prezentă ca operator şi în Bulgaria, Grecia, Ungaria, Serbia, Croaţia, Slovenia şi Austria, conform celor mai recente date furnizate de Ziarul Financiar.