Protest inedit pe drumul Oradea-Deva, abandonat de 26 de ani - Şosea cu panseluţe
Posesorii a peste 150 de autoturisme şi peste 500 de bihoreni au răspuns, ieri după-masă, apelului beiuşenilor de a protesta faţă de modul în care Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale gestionează contractului de modernizare a DN 76 Oradea-Deva. Protestatarii au sădit în gropile de pe şosea, care este şi drumul european E79, panseluţe multicolore, după care din Pocola au venit spre Oradea, încolonaţi, în marş, cu maşinile care nu au avut o viteză mai mare de 10-15 km/h.
Mai mulţi beiuşeni, care s-au săturat de faptul că şoseaua Beiuş-Oradea nu a mai făcut obiecul unei investiţii de mai bine de 26 de ani, gropile din asfalt devenind un adevărat pericol public pentru călători, au organizat, în mai puţin de o săptămână, o acţiune de mobilizare a locuitorilor din zonă, doar prin intermediul reţelelor de socializare şi mass-media. Apelului lor la solidaritate au răspuns peste 500 de persoane, care ieri, după-amiază, au umplut până la refuz parcarea de la intrarea în Pocola. Locuitorii Ţării Beiuşului au venit îmbarcaţi în peste 150 de autoturisme, unele mai mici, unele mai mari, încercând prin această mişcare civică să sensibilizeze atât forurile judeţene, cât şi cele centrale pentru a demara lucrări de reabilitare a acestui „drum al morţii". Iniţiatorii protestului s-au dovedit a fi excepţionali organizatori, reuşind să prevină orice incident în trafic. Începând cu ora 15.30, zeci de maşini au început să-şi facă apariţia la benzinăria (Chiaburu) din Pocola.
"Ideea de a organiza o astfel de acţiune mi-a venit după mai multe drumuri de Oradea. Dacă acum 126 de ani Beiuşul era legat de Oradea printr-o linie de cale ferată, acum suntem complet izolaţi, în condiţiile în care singura cale de transport, acest drum, aşa-zis european, este într-o stare deplorabilă. Nu e un drum european, e mai degrabă un drum comunal. Noi plătim taxe, impozite, rovignete, accize şi nu primim nimic în schimb. Nicio administraţie nu a făcut nimic pentru noi. Pe acest drum se asigură toate urgenţele, salvare, pomperi, în plus 4.000 de elevi îl parcurg săptămânal. Ce să mai vorbim că este o legătură spre zona turistică din Apuseni", ne-a declarat Kovacs Zoltan, unul dintre organizatorii protestului. Acţiunea a demarat cu plantarea a zeci de panseluţe multicolore, care au fost amplasate de către şoferi în zecile de gropi răsfirate de-a lungul DN 76.
"De două-trei ori merg la Oradea. Cum au aflat de protestul nostru, a doua zi au şi trimis firma Selina să astupe gropile cu pietriş. În doi ani mi-am făcut o maşină nou-nouţă praf", ne-a declarat Dan Popa. Lucru acesta cu plombările de mântuială le-au semnalat şi reporterii cotidianului Crişana, care, ieri, pe ploaie, au sesizat o echipă de muncitori asfaltând înainte de intrarea în Sânmartin. Mai mult, zeci de gropi au fost umplute cu pietriş.
După un meci jucat la Oradea, venind spre casă, în Pocola a oprit şi un micorbuz cu juniorii de la Echipa de fotbal Sporting Beiuş. Alin Popa, antrenorul echipei, a subliniat că drumul este un adevărat pericol pentru aceşti copii, dar şi pentru ceilalţi 100 de sportivi, care săptămânal vin la Oradea. "Ne expunem accidentelor. Am făcut 2 ore de la Beiuş la Oradea. Copiilor le este rău pe un astfel de drum", a subliniat Alin Popa. Tinerii sportivi au scandat într-un glas "Vrem drum mai bun!", "Drum fără gropi!". Printre protestatari s-au aflat foarte multe categorii sociale, tineri şi vârstnici, femei şi bărbaţi, cu toţii sătui de calvarul pe care trebuie să-l îndure săptămânal.
"Noi plătim taxe, iar pentru a atrage atenţia asupra noastră trebuie să ieşim în stradă. Nu e normal", a atras atenţia şi Emil Popa, reprezentantul Habitat Beiuş. În jurul orei 16.30, încolonate, toate cele 150 de autoturisme, de toate felurile, au pornit în marş spre Oradea. Ele au parcurs în ritm lent o porţiune de 10 km, înspre Oradea, formându-se astfel o coloană de sute de metri de maşini. Potrivit indicatoarelor de pe marginea drumului "în lucru", lucrările ar fi demarat anul trecut, pe 4 aprilie, şi urmează să fie finalizate în 4 aprilie 2014. Din păcate, ceea ce trebuia să fie realizat în proporţie de 50%, în realitate lucrările sunt atacate în proporţie de 5%. Valoarea contractului încheiat cu CCCF Timişoara este de 161 milioane de lei.
Pana cand cardasiile continua nu va fi bine in romanica noastra care a devenit taraba strainilor. Sa se imbuibe in continuare hotii si sustinatorii lor...RUSINEEEE.Panselutele ar fost bine sa fie puse in fata caselor celor care au muncit cu drag si dor la acest drum ca sa mearga sa le planteze ei in gropi, ca doar rusine nu mai exista