Regal de operă pe scena Teatrului Regina Maria - Orădenii, cuceriţi de “Bal Mascat”
Opera Naţională Română din Cluj-Napoca a prezentat miercuri, 28 septembrie, spectacolul ”Bal mascat” de Giuseppe Verdi, pus în scenă în Sala Mare a Teatrului Regina Maria, Oradea. Spectacolul prezentat în cadrul Festivalului Internațional de Teatru Oradea a adus în premieră pe scena bihoreană una dintre cele mai strălucite opere ale tuturor timpurilor.
Spectatorii s-au bucurat mai bine de trei ore de o montare clasică de înaltă ținută. Cortina teatrului a revelat o distribuție valoroasă, formată din soliștii Marius Vlad Budoiu, Florin Estefan, Lăcrimioara Cristescu, Andrada Ioana Roșu, Oana Trîmbițaș, Horațiu Ruști, Cristian Hodrea, Petru Burcă, Florin Pop, Dan Dumitrana, acompaniați de Corul șI Orchestra Operei Naționale Române din Cluj-Napoca, avându-l la pupitru pe distinsul dirijor Gheorghe Victor Dumănescu. Radu Lucaciu a semnat adaptarea regiei artistice, iar Valentin Codoiu adaptarea scenografiei. Recenta montare a spectacolului prezentată în premieră națională la Cluj-Napoca, pe data de 13 decembrie 2015, este o producție a Companiei Opera 2001, organizație ce reprezintă un reper liric internațional și a cărei misiune este de a inspira generațiile tinere înspre aprecierea valorilor lirice clasice. Opera verdiană a impresionat publicul printr-o poveste medievală plină de pasiune și intrigi, în care onoarea și prietenia sunt lucruri sfinte, triunghiurile amoroase sunt cele mai dureroase tabuuri, iar trădarea, cu sau fără mască, se plătește scump. ”Un Ballo in maschera” este cea de-a douăzeci și doua creație a lui Giuseppe Verdi, a cărei premieră mondială a avut loc pe 17 februarie 1859, la Teatro Apollo din Roma, fiind renumită nu doar pentru calitățile sale artistice deosebite, ci și datorită libretului controversat, care are la bază povestea tragică a Regelui Gustav III al Suediei, ce a atras cenzura operei pentru o lungă perioadă. Transpunerea în libret a adevărului istoric îi are ca eroi pe Riccardo, contele de Warwick, bunul șI fidelul său prieten Renato şi Amelia, soția celui din urmă, prinsă între iubirile celor doi bărbați. Regia artistică a păstrat nota clasică a capodoperei, construcția personajelor, a decorurilor și mișcării scenice, căutând să transmită acțiunea în mod dinamic și antrenant, iar sentimentele și trăirile personajelor să transpară cu naturalețe și deschidere față de publicul spectator. Spectacolul a fost primit cu entuziasm de un public cald, care a aclamat soliştii la aplauze, minute în şir.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.