Cetatea Oradea a găzduit până duminică, 10 septembrie, Hype Festival, un eveniment dedicat culturii urbane în toate formele sale: modă, muzică și expoziții de artă modernă.

 

Pasionații de modă au avut la dispoziție un Fashion Market, unde peste 30 de reselleri de sneakeri și trei brand-uri locale au prezentat și comercializat cele mai fresh colecții de pantofi și haine streetwear.

„Sâmbătă am avut în jur de 1000 de vizitatori. A fost bine. Am avut haine și sneakerși de toate felurile. Unii au venit pentru sneakerși și au descoperit și expoziția, alții au stat și s-au relaxat afară unde a fost zona de muzică și food-court. Era nevoie de un astfel de eveniment. Oradea se axează pe petreceri și concerte dar este nevoie și de evenimente axate pe acest fel de cultură. Am dorit să aducem trendul acesta american din haine și fashion și la noi în oraș. Este un concept nou care a lipsit din Oradea”, a declarat, pentru Crișana, Samuel Kis business manager Hype Festival.   

Universitatea Partium a fost prezentă cu expoziția „Made In Partium - Best of Diplomas”, care a conținut proiectele de diplomă ale programelor PKE Grafika și Comunicare vizuală. Expoziția itinerantă a ajuns în Oradea după o călătorie în 8 orașe din două țări și a oferit o perspectivă captivantă asupra creativității tinerei generații.

O altă expoziție de postere și GIF-uri prezentă în festival a fost „Publicritic”, un program care încurajează artiștii din întreaga lume să formeze o viziune critică asupra diferitelor probleme sociale.

În cele trei zile, trei studenți ai Universității din Oradea, Casian Kerezsi, Coralia Dubou și Teodora Ciorna au organizat activități pentru toate vârstele, inclusiv prezentări introductive în modă și discuții despre industrie. Intrarea a fost gratuită.

Hype Festival a fost un eveniment care și-a propus să aducă cultura urbană în centrul atenției, promovând diversitatea și creativitatea într-o varietate de forme artistice. Evenimentul s-a dorit a fi o platformă pentru ca tinerii artiști și designeri să-și prezinte munca și să se conecteze cu comunitatea.

Organizatorul evenimentul a fost compania Hype Festival, cu susținerea Asociației pentru promovarea turismului din Oradea (Visit Oradea) și regiune și Primăria Municipiului Oradea.