Eveniment inedit, în weekend, în Bihor. Retromobil Club România, filiala Bihor, a organizat a V-a ediție a Raliului „Drumul Vinului”, o competiție a eleganței auto, la care au participat 38 de echipaje din 4 țări. 

 

Concurenții au avut de parcurs, la ediția de anul acesta, un traseu de aproape 336 de km, în șase etape.

Startul s-a dat vineri, 2 august, la ora 10.00 din centrul orașului Oradea. Înainte însă, orădenii au putut admira și s-au putut fotografia cu vehiculele retro. În jurul orei 11.30, autoturismele care au participat la concurs au sosit în satul Hotar, unde au vizitat Biserica de lemn. La 12.30 s-a dat startul etapei a II-a, cu sosire la 14.14 la Remeți. Ultima etapă a zilei de vineri a început la ora 16.00, cu sosire înapoi, în Oradea.

Sâmbătă s-au desfășurat alte trei etape. Prima a avut finalul în Biharia, unde participanții au vizitat Crama Darabont, apoi au vizitat fabrica de bere artizanala Bers Nova. Etapa a V-a a presupus un tur ghidat al orașului Oradea, iar ultima etapă, a VI-a, proba de oraș, s-a desfășurat tot în municipiul Oradea. Finișul a fost la ora 18.30.

La raliu au participat doar autovehicule și motociclete cu respectarea regulamentului CRRVI, cu vechime de peste 30 de ani.

„Noutatea raliului de anul acesta a fost participarea unor concurenți din străinătate: Austria, Ungaria și Italia. În ceea ce privește câștigătorii, BMW-urile au fost pe culme”, a declarat, pentru Crișana, Rencsik Ottó, președintele filialei Bihor a Retromobil Club România.

Conform aceleiași surse, concursul a fost unul de regularitate, nu de viteză. „Probele s-au desfășurat pe drumurile publice, cu trafic, și au constat în parcurgerea anumitor porțiuni de drum, cu viteză constantă. Mai exact, menținerea vitezei la o limită fixă, pe anumite distanțe”, a explicat Rencsik Ottó.

Câștigătorii raliului în acest an, la General, au fost Mirel Rosoga și Lucian Fulga, cu un Bmw e12 520, din 1978, Harald Hekerle și Brigitte Schneider, cu un BMW 320i E30 Cabrio, din 1991 și Nicolae Brad și Gabriel Ciuciu, cu un BMW 524td E28, din 1983.