Patru garnituri de tramvaie second-hand au sosit zilele trecute de la Berlin, urmând să fie recondiţionate şi puse în funcţiune până săptămâna viitoare. În ce priveşte culoarea aleasă pentru exteriorul noilor vagoane aceasta a atras imediat atenţia reprezentanţilor mass-media: roşu-alb-verde.

În acest moment, în Oradea există cinci linii de tramvai, cu o infrastructură de 38 km cale dublă de rulare. Numărul minim de tramvaie care trebuie să circule într-o zi este de 25 şi poate ajunge la 50 în orele de vârf. Parcul OTL deţine 10 tramvaie Siemens, achiziţionate cu 2.735.000 euro/bucata, respectiv 63 de tramvaie Tatra mai vechi. Acestea din urmă se află într-o stare avansată de degradare, iar piesele noi, care costă şi până la 8.000 euro, nu au cum să prelungească durata de viaţă a acestor garnituri vechi de 30-40 de ani. Astfel, conducerea OTL a decis să-şi mărească parcul auto cu patru garnituri second-hand, de 25 de ani, care costă 15.000 lei/garnitură. "Un vagon costă 5.000 euro, iar un vagon-motor 10.000 euro. În total s-au cheltuit 60.000 euro pentru achiţie, iar alţi 50.000 euro pentru transport", a declarat Csuzi Istvan, directorul OTL. Toate garniturile au parcurs un proces de recondiţionare, urmând ca în câteva zile să fie puse în circulaţie. "Pentru recondiţionarea unui astfel de tramvai materialele ne costă 200 de lei/bucată, iar manopera - 500 de lei/bucată", a explicat şeful secţiei de tramvaie, Liviu Tuduc. La vederea culorilor alese pentru exteriorul garniturilor aduse de la Berlin, ziariştii nu au putut să nu observe strania coincidenţă în alegerea acestora: mult verde, alb şi roşu. Directorul OTL, Csuzi Istvan, a afirmat că nu are nicio legătură cu alegerea culorilor şi a glumit că se aştepta la o astfel de asociere cu însemnele UDMR, din care face parte.