Ieri, antreprenorul general al lucrărilor de la drumul de centură al Oradiei a redeschis tronsonul cuprins între Selgros şi Metro, însă, în graba caracteristică, calitatea lucrărilor la cele două benzi predate - şi nu patru, cum au lăsat să se înţeleagă corespondenţii unei agenţii de presă - lasă mult de dorit...

 

Chiar dacă acest obiectiv nu se află în grija municipalităţii, ci în administrarea CNADNR, primarul Oradiei şi-a exprimat intenţia de a oferi firmei Selina, în baza contractului de întreţinere străzi pe care îl are, bani în avans, numai să termine lucrările la drumul de centură, sumele alocate urmând să fie recuperate pe viitor de Primărie de la Ministerul Transportului. O inginerie financiară, care nu face decât să confirme vasalitatea conducerii liberale a Primăriei Oradea faţă de reprezentanţii Selina. O poziţie de altfel sancţionată de reprezentanţii Guvernului în teritoriu, decişi să nu treacă cu vederea încercările reprezentanţilor liberali de a-şi asocia imaginea cu finalizarea acestei centuri. "Centura este finanţată de către Guvernul României prin Ministerul Transportului. Investiţia a fost începută în timpul Guvernului Tăriceanu, dar abandonată, chiar dacă în acel moment nu era criză financiară. Guvernul Boc a început lucrările şi nu poate fi acuzat că nu a asigurat finanţare, achitând deja 5 milioane lei", a declarat prefectul judeţului Bihor, Gavrilă Ghilea.

Dincolo de toate aceste orgolii politice, rămâne însă discutabilă calitatea lucrărilor. Denivelările de pe tronsonul redeschis ieri circulaţiei sunt vizibile cu ochiul liber, modul în care a fost aşternut stratul de anrobat lăsând mult de dorit. Sunt porţiuni întregi în care stratul de asfalt este foarte subţire, iar acoperirea fundaţiei de balast nu s-a realizat corespunzător. Sunt zone în care mixtura nu a fost aşternută compact, prezentând pe alocuri ciupituri.

 

Toate acestea sunt aspecte pe care Inspectoratul Teritorial în Construcţii Bihor ar trebui să le sesizeze, la fel şi reprezentanţii CNADNR, prezenţi ieri la inaugurarea drumului de centură. O vigilenţă sporită din partea acestora se impune în condiţiile în care tronsonul Calea Sântandrei, Densusianu şi Podului este vălurit iar apa bălteşte pe carosabil, dacă nu o fi îngheţat deja...