Târâş-grăpiş, o predară pe furiş: Cele patru benzi sunt trei: câte una pe sensul de mers...
Ieri, antreprenorul general al lucrărilor de la drumul de centură al Oradiei a redeschis tronsonul cuprins între Selgros şi Metro, însă, în graba caracteristică, calitatea lucrărilor la cele două benzi predate - şi nu patru, cum au lăsat să se înţeleagă corespondenţii unei agenţii de presă - lasă mult de dorit...
Chiar dacă acest obiectiv nu se află în grija municipalităţii, ci în administrarea CNADNR, primarul Oradiei şi-a exprimat intenţia de a oferi firmei Selina, în baza contractului de întreţinere străzi pe care îl are, bani în avans, numai să termine lucrările la drumul de centură, sumele alocate urmând să fie recuperate pe viitor de Primărie de la Ministerul Transportului. O inginerie financiară, care nu face decât să confirme vasalitatea conducerii liberale a Primăriei Oradea faţă de reprezentanţii Selina. O poziţie de altfel sancţionată de reprezentanţii Guvernului în teritoriu, decişi să nu treacă cu vederea încercările reprezentanţilor liberali de a-şi asocia imaginea cu finalizarea acestei centuri. "Centura este finanţată de către Guvernul României prin Ministerul Transportului. Investiţia a fost începută în timpul Guvernului Tăriceanu, dar abandonată, chiar dacă în acel moment nu era criză financiară. Guvernul Boc a început lucrările şi nu poate fi acuzat că nu a asigurat finanţare, achitând deja 5 milioane lei", a declarat prefectul judeţului Bihor, Gavrilă Ghilea.
Dincolo de toate aceste orgolii politice, rămâne însă discutabilă calitatea lucrărilor. Denivelările de pe tronsonul redeschis ieri circulaţiei sunt vizibile cu ochiul liber, modul în care a fost aşternut stratul de anrobat lăsând mult de dorit. Sunt porţiuni întregi în care stratul de asfalt este foarte subţire, iar acoperirea fundaţiei de balast nu s-a realizat corespunzător. Sunt zone în care mixtura nu a fost aşternută compact, prezentând pe alocuri ciupituri.
Toate acestea sunt aspecte pe care Inspectoratul Teritorial în Construcţii Bihor ar trebui să le sesizeze, la fel şi reprezentanţii CNADNR, prezenţi ieri la inaugurarea drumului de centură. O vigilenţă sporită din partea acestora se impune în condiţiile în care tronsonul Calea Sântandrei, Densusianu şi Podului este vălurit iar apa bălteşte pe carosabil, dacă nu o fi îngheţat deja...
rautatea din articolul tau ma face sa cred ca esti in solda cuiva, altfel nu se explica valul de laturi cu care arunci in niste meseriasi adevarati, care au facut ceva bun pentru orasul asta, fara sa fi vazut un sfantz pentru sudoarea lor. data viitoare cand te dai "inginera", te rog sa te informezi de la specialisti adevarati ce se intampla si ce vezi cu ochii. pentru ca nu tot ce zboara se mananca. peste anrobatul asternut acum mai vin asternute la primavara inca doua straturi de asfalt, deci inca 12cm. comentariile le poti face atunci. acum e o solutie de provizorat, facuta in graba, in prag de iarna, si fara bani. dar toate astea ti s-au spus explicit la conferinta de presa, atunci cand, in loc sa asculti, te inghionteai cu baietii, in spate.
ne-ai face un bine tuturor daca ti-ai publica in ziar diploma de inginer drumuri si poduri sau macar sa le mentionezi numele si detali din c.v.-ul celor ce iti ofera consultanta de specialitate in acest domeniu.
Marţi, 15 decembrie 2009 / 18:38:24 Ultimul tronson al şoselei de centură a municipiului Oradea a fost inaugurat ORADEA (MEDIAFAX) - Ultimul tronson al şoselei de centură a municipiului Oradea, între DN 76 şi Calea Clujului, în lungime de 2,6 kilometri, a fost inaugurat, marţi, în cadrul lucrărilor fiind extinsă şoseaua de la două la patru benzi, transmite corespondentul MEDIAFAX. La inaugurare au participat prefectul de Bihor, Gavrilă Ghilea, subprefectul Claudiu Pop, primarul municipiului Oradea, Ilie Bolojan, viceprimarul Gheorghe Carp, reprezentanţi ai firmei Selina, cea care a executat lucrările, dar şi şeful Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Cluj, Ion Pantelimon. Chiar dacă firma Selina, constructorul şoselei de centură, nu a încasat de la Ministerul Transporturilor cei 24 de milioane de lei pentru această lucrare, dar nici alţi 14 milioane pentru o altă porţiune de centură executată în 2008, directorul general al firmei, Beniamin Rus, a spus că este convins că acest lucru se va întâmpla. "În continuare, în funcţie de vremea de afară, vom efectua lucrări de mai mică anvergură, urmând ca, la primăvară, îndată ce condiţiile meteo ne vor permite, să aşternem şi stratul de binder, respectiv cel de uzură", a afirmat Rus. Primarul Ilie Bolojan a spus, la rândul său, că, împreună cu Poliţia Rutieră, se vor instala semnele de circulaţie şi marcajele, pentru a optimiza circulaţia în zonă. Bolojan i-a asigurat pe orădeni că străzile pe unde a fost deviat traficul greu vor fi reparate în cel mai scurt timp. Selina a început lucrările de extindere de la două la patru benzi a tronsonului respectiv în 15 octombrie şi trebuia să le finalizeze în 15 noiembrie. La începutul lunii noiembrie, însă, conducerea societăţii susţinea că există posibilitatea să sisteze lucrările, dacă Ministerul Transporturilor nu va plăti măcar o parte din bani. Departamentul Corespondenţi, corespondenti@mediafax.ro Keywords:TRONSON, INAUGURARE Domenii / servicii:Transporturi, Social-eveniment, Constructii, Transilvania News Subiecte de cod: Economie, Afaceri si Finante Transporturi Rutier Constructii si Proprietati Constructii de autostrazi, drumuri, aerodroame Macroeconomie Investitii publice vezi legislatie vezi monitorizare
Centura nu a fost predata, intrucat nu e gata - a fost doar redeschisa circulatiei, intrucat lucrarile de asfaltare sunt oprite pe timpul iernii. Asa ca toate acuzele si criticile specialistei in asfaltari de la Crisana sunt aiurea.