Democrat-liberalul Mircea Matei consideră că investiţia de aproape 2 milioane de euro a municipalităţii pentru amenajarea sensului giratoriu din Centrul Civic nu se justifică, deoarece nu fluidizează traficul, ci mai degrabă îl blochează. Pentru a demonstra ineficienţa giraţiei "turbo", Matei a organizat o deplasare la faţa locului, unde a prezentat cauzele pentru care circulaţia se desfăşoară cu mare dificultate.

Preşedintele Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice (ANRSC), Mircea Matei, a declarat că, pe lângă că "a înghiţit aproape 2 milioane de euro", giraţia din Centrul Civic determină blocaje în trafic, mai ales în intervalul orar 12.00 - 17.00. "Mă întreb dacă a fost făcut un studiu de circulaţie pe baza căruia să se fi decis construcţia sensului giratoriu. Am căutat pe internet: în SUA se recomandă amplasarea acestor sensuri giratorii în cazul în care trec prin el peste 1.500 de maşini pe oră. Dacă sunt mai puţine, problema se rezolvă prin semaforizare. La noi nu cred că se impunea un sens giratoriu, ci rezolvarea semaforizării", a declarat Mircea Matei, care susţine că din cauza celor două semafoare, unul înaintea sensului giratoriu, celălat după podul Dacia, se produc blocaje în perioada în care circulaţia este maximă. "Înainte, se putea asigura fluidizarea pe unda verde", a mai menţionat democrat-liberalul. O altă problemă semnalată de Mircea Matei este cea referitoare la parcarea aflată în curs de amenajare în faţa restaurantului de lângă sediul Poliţiei Rutiere. Potrivit acestuia, din parcare se va putea intra şi ieşi doar de pe banda I de mers spre Podul Dacia, ceea ce fi un alt motiv de blocaj. "La ieşirea din parcare va trebui să schimbi două benzi dacă vrei să mergi spre Primărie, ceea ce va duce la o aglomerare şi mai mare în sensul giratoriu", susţine Matei. Un alt motiv de nemulţumire îl reprezintă modul în care a fost amenajată intrarea în giraţie de pe strada Averescu, democrat-liberalul afirmând că nu este normal ca şoferii să fie nevoiţi ca, pentru traversarea sensului, să vireze stânga, apoi dreapta, apoi din nou stânga, făcând practic un S. "Normal, când intri într-un sens giratoriu, mergi în sens sau faci tangenta. Aici, ca să poţi merge spre Primărie, trebuie să faci un dublu S", susţine Mircea Matei, adăugând că va fi dificil şi pentru orădeni, nu numai pentru cei care nu cunosc oraşul. De asemenea, prin noua amenajare, se îngreunează circulaţia şi pentru pietoni. Astfel, pentru a ajunge la podul Dacia, un pieton aflat pe partea cu Poliţia Rutieră va trebui să facă un ocol de 400 de metri, traversând trecerea de la staţia de tramvai, apoi cea de la Liceul "Gojdu" şi apoi să ajungă la pod.

 

Mircea Matei a criticat şi decizia Primăriei de a amenaja parcările dintre blocuri fără proiecte "bine gândite", la costuri mari şi cu foarte multe borduri. "Au pus în doi ani atâtea borduri cât am pus noi în 10 ani", susţine Matei, care consideră că municipalitatea ar fi trebuit să opteze mai degrabă pentru parcări înierbate decât pentru locuri de parcare asfaltate.