Vineri noaptea, la doar câteva ore după ce un Opel a lovit o dubiță proiectând-o în parapeții de beton, un alt accident grav s-a produs pe centura Oradiei. Din cauza vizibilității reduse (ceaţă) și a neadaptării vitezei la condițiile de drum, un autotren de 22 de tone s-a răsturnat peste sensul giratoriu din apropierea Praktiker.

Ca prin noroc, șoferul a scăpat, dar pompierii şi echipajele de poliţie au stat ore bune la fața locului atât de teama unor scurgeri, dar şi pentru că nu au găsit imediat utilajele potrivite pentru ridicarea mastodontului.

Iată că darea în folosință a centurii Oradea le crează probleme polițiștilor de la circulație. Pentru că se poate circula bine, fără opriri și prea multe curbe, șoferii tind să apese pedala de accelerație iar rezultatul este unul îngrijorător. În mai puţin de o lună s-au înregistrat o sumedenie de accidente grave, unul dintre ele cu două victime.

"Un autotren cu semiremorcă, încărcat cu 22 de tone de negru de fum, condus de un bărbat de 33 de ani din Alba, circulând noaptea, pe ceaţă densă, nu a adaptat viteza la condițiile de drum și s-a răsturnat peste sensul giratoriu", a declarat, pentru Crișana, Alina Dinu, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului de Poliție al Județului Bihor.

La producerea accidentului, pe lângă vizibilitatea scăzută şi viteza mare cu care a circulat camionul, faptul că sensul giratoriu nu este iluminat a fost un alt factor care a concurat la producerea accidentului. Conform martorilor oculari care lucreză la diferite firme din zonă, acest sens giratoriu este practic invizibil în nopţile cu ceaţă, atât şoseaua de centură cât şi ieşirea spre strada Iancu de Hunedoara nefiind iluminate.

Aproape întreaga zi de sâmbătă s-a circulat pe un singur sens, două macarale fiind trimise să ridice autotrenul răsturnat.

"Din informațiile primite de la colegi, nu au fost victime așa că nicio persoană nu a fost transportată la spital", a spus Narcisa Maghiar purtătorul de cuvânt al Ambulanței Bihor.

De lucru au avut însă pompierii de la ISU Crișana care au supravegheat autotrenul de teama unor scurgeri, negrul de fum fiind un material inflamabil, exploziv și toxic, folosit în special pentru fabricarea de anvelope.