Nu bine s-a dezmorţit vremea că şantierele orădene încep să fremete de activitate. Ieri, conducerea Primăriei Oradea a organizat o primă vizită, împreună cu reprezentanţii mass-media, la principalele investiţii în lucru din oraş.

Firma Repcon, cu lucrarea în grafic

Prima oprire a fost la Pasarela Intelectualilor, unde, în amonte, se amenajează o banchetă pietonală de-a lungul luciului de apă, pe partea stângă. Noua alee se va întinde pe o lungime de 360 de metri şi va trebui inaugurată în cursul lunii iulie a acestui an. Până în prezent s-a amenajat prismul de anrocament care înghiţit peste 3.000 tone de piatră adusă din cariera Urviş. Investiţia costă 2,5 milioane de lei şi este realizată de către firma Repcon, care după finalizarea lucrării va aşterne un strat vegetal de 20 cm grosime.

Lăsaţi şoferii să circule pe Principatele Unite!

A doua oprire s-a realizat pe strada Principatelor Unite, acolo unde întreaga vară s-a lucrat la reţelele de canalizare menajeră şi apă. Recepţia lucrărilor se va face zilele următoare după ce firma Drumuri Bihor va remedia toate defecţiunile constatate de specialiştii Direcţiei Tehnice. Lucrările de reabilitare s-au ridicat la peste 1 milion lei. Primarul Ilie Bolojan a anunţat că va modifica timpii de aşteptare de la semafoarele de pe Vladimirescu şi Decebal, obligându-i pe şoferi să folosească noua arteră reabilitată şi să elibereze strada Vladimirescu. Amonte de Podul Decebal s-a realizat un acces pietonal şi o pistă de biciclete, investiţie care se ridică la 100.000 lei. Totodată, s-au refăcut scările existente, precum şi zidurile de sprijin. Tot în amonte de Podul Decebal, pe partea stângă se va amenaja o zonă de agrement. Urmează nivelarea şi trasarea terasei, se vor monta bănci şi aparate de joacă.

Un pod construit pe „pile"

Ultimul obiectiv vizitat a fost noul pod rutier de la Sovata. Până pe data de 30 septembrie firma SC CCCF Drumuri şi Poduri Timişoara s-a angajat să finalizeze investiţia. Noul pod va avea o lungime de 108 metri şi se va sprijini pe două culee, una pe malul stâng şi una pe malul drept, precum şi pe două pile situate la mijlocul podului. Până în prezent s-au executat toate cele 37 de coloane ce au fost forate la 20 metri adâncime. S-a executat şi culeea de pe malul stâng, pentru care s-au folosit 220 metri cubi beton şi 10 tone de oţel. Totodată, s-a realizat incinta de palplanşe necesare execuţiei radierului culeei de pe malul drept. Ieri, se lucra la radierul pilei de pe malul stâng, efectuându-se ultimele pregătiri pentru operaţiunea de turnare a betonului, care va demara în această dimineaţă. "Pila aceasta şi, în special, radierul acesteia este unul dintre elementele cheie ale lucrării, datorită dimensiunilor sale. Va înghiţi 200 metri cubi de beton şi se vor folosi pentru armare 16 tone de oţel", a precizat Alexandru Achim, manager de proiect. La sfârşitul lunii aprilie va sosi şi pe bucăţi tablierul de la Lugoj, urmând ca acesta să fie montat la faţa locului.