China a avut peste 637 de milioane de turişti săptămână trecută. Turiștii au vizitat diferite zone ale țării asiatice în timpul unor sărbători importante, Ziua Națională și Festivalul de Toamnă, cheltuind peste 68 de miliarde de dolari.

 

Peste 637 de milioane de oameni au călătorit în China în ultima săptămână pentru a celebra „Săptămâna de Aur”, a declarat vineri guvernul ţării. Executivul estimează că turiştii interni au generat în industria de profil în jur de 466 miliarde de yuani (68,6 miliarde de dolari) în perioada vacanţei.

Două sărbători au fost săptămâna trecută: Ziua Naţională, care marchează înfiinţarea Republicii Populare Chineze la 1 octombrie 1949, şi Festivalul de toamnă, care are dată variabilă. Ca rezultat, vacanţa obişnuită de o săptămână a fost extinsă la opt zile.

Fotografiile de la sărbătoarea din China din acest an sunt în contrast cu situaţia din alte părţi ale lumii în care ţările continuă să se lupte cu creşterea ratelor de infectare cu coronavirus. China susţine că are doar 205 cazuri active de Covid-19 în rândul populaţiei sale de 1,4 miliarde de persoane.

Numărul oficial de cazuri raportate de China a rămas scăzut încă din primăvară. Au existat câteva erupţii, inclusiv un focar mare în Beijing în iunie, dar acestea au fost întâmpinate cu măsuri de carantină imediate şi o testare masivă, iar focarele au fost oprite în câteva săptămâni.

Turiștii au fost încurajați să călătorească de autorități. Autorităţile locale au concurat pentru a atrage turişti, iar guvernele provinciale şi municipale au emis tichete de călătorie şi bilete de intrare la atracţii gratuite sau reduse. Biletele de tren de mare viteză au fost epuizate în câteva ore de la punerea în vânzare, potrivit presei de stat din China.

Marele Zid s-a aflat printre obiectivele preferate. Cea mai populară secţiune a zidului, secţiunea Badaling, s-a redeschis încă la sfârşitul lunii martie.