Poluarea care afectează de mai multe zile Parisul a determinat Guvernul să pună în aplicare, de luni, circulaţia alternativă în capitala franceză şi la periferia acesteia.

Cu excepţia derogărilor, doar maşinile şi motocicletele care au plăcuţe de înmatriculare cu numere impare pot circula începând cu ora locală 05.30 (06.30 ora României). Şoferii ale căror maşini au numere pare vor trebui să găsească o alternativă: să meargă în maşină împreună cu alte persoane, să lucreze de acasă sau să folosească transportul în comun. Această decizie, inedită din 1997, a fost anunţată cu opt zile înaintea alegerilor municipale, şi a fost aprobată de stânga şi ecologişti, dar a declanşat critici acerbe în rândul opoziţiei şi asociaţiilor de şoferi şi motociclişti. În opinia preşedintelui UMP (dreapta), Jean-François Copé, această măsură "ţine de comunicare".

"Pentru prima dată un Guvern îşi asumă responsabilităţile", a declarat în schimb ministrul socialist al Sănătăţii, Marisol Touraine. Pentru a compensa imobilizarea forţată a jumătate dintre maşini, transportul public va fi gratuity, la fel şi parcarea pentru maşinile cu numere pare. Pentru supraveghere vor fi mobilizaţi aproximativ 700 de poliţişti, la circa 60 de puncte de control. Cei care vor sfida interdicţia vor primi amendă: 22 de euro pe loc sau 35 de euro după trei zile. Dacă refuză să se întoarcă, vehiculul lor va fi imobilizat. Nu toate vehiculele cu numere pare sunt interzise: vor putea circula vehiculele electrice sau hibride, maşinile care au cel puţin trei persoane la bord, vehiculele şcolare şi taxiurile. Particulele în suspensie pot provoca astm, alegii, boli respiratorii sau cardiovasculare, iar cele mai fine dintre ele au fost recunoscutec a fiind cancerigene.