Ministerul Public, în parteneriat cu Inspectoratul General al Poliţiei Române, Poliţia de Frontieră, Autoritatea Naţională a Vămilor, Oficiul Român pentru Drepturi de Autor şi Oficiul de Stat, a lansat, recent, campania naţională "Stop pirateria", care are ca scop conştientizarea publicului cu privire la riscurile pe care le presupune fenomenul pirateriei şi contrafacerii, cât şi a pericolelor reprezentate de consumul acestor produse.

Campania se derulează în cadrul proiectului „Întărirea capacităţii instituţionale de protejare a drepturilor de proprietate intelectuală şi industrială", demarat la începutul anului 2007 şi finanţat de Uniunea Europeană. Proiectul este implementat sub coordonarea directă a Ministerului Public, în parteneriat cu Inspectoratul General al Poliţiei Române, Inspectoratul General al Poliţiei de Frontieră, Autoritatea Naţională a Vămilor, Oficiul Român pentru Drepturi de Autor şi Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci. Campania a fost demarată în luna noiembrie a acestui an, sub sloganul „Cu pirateria te aranjezi pe viaţă". Scopul acesteia este creşterea gradului de conştientizare a publicului cu privire la riscurile pe care le presupune fenomenul pirateriei şi contrafacerii, cât şi a pericolelor reprezentate de consumul acestor produse. În cadrul campaniei, informaţiile vor fi comunicate către public prin intermediul spotului TV, printr-o campanie de „direct mail" la nivel naţional, dar şi prin intermediului paginii web dedicate www.stoppirateria.ro. Astfel, cu ajutorul unui mesaj de impact, sunt comunicate către public pericolele prezentate de acest fenomen, metodele de combatere a fenomenului, indicându-se şi detaliile de contact la care se pot face sesizări cu privire la acte de piraterie sau contrafacere ori în situaţia în care sunt identificate produse piratate sau contrafăcute.