În noaptea de 11 spre 12 septembrie 2003, trei persoane şi-au pierdut viaţa, într-un accident petrecut în apropierea Staţiei CFR Oradea. Motivul, la vremea aceea, părea să fie vizibilitatea scăzută, vremea umedă şi neacordarea de prioritate... Dar să ne reamintim cum s-a derulat tragedia rutieră. Karsai Ştefan, de 33 ani, din municipiul Gherla, în timp ce conducea autoturismul marca Ford Orion, la efectuarea virajului la stânga, de pe strada Republicii pe strada Muzeului, nu a acordat prioritate autoturismului marca BMW, cu numărul de înmatriculare BH 69 NFS, condus de către Horia Vuşcan, de 22 de ani, din Oradea, care circula din sens opus, tamponându-se cu acesta. În urma impactului, trei bărbaţi au decedat, doi pe loc, iar al treilea pe patul din spital, unde fusese internat în comă de gradul 3. Horia Vuşcan a scăpat doar cu câteva răni uşoare, protejat fiind de robusteţea autoturismului de teren. După recoltarea probelor biologice, s-a constatat că acesta nu se afla sub influenţa băuturilor alcoolice, motiv pentru care, după reţinerea permisului de conducere, i s-a eliberat o dovadă cu drept de circulaţie. Între timp, datele problemei s-au cam schimbat... BMW-ul a avut viteză! Conform informaţiilor primite de la subcomisarul Valentin Pănescu, ofiţer specialist în cadrul Biroului Poliţiei Rutiere, rezultă că, în urma expertizării tehnice a autoturismului, acesta rula cu peste 70 km/h în localitate, adică în Oradea, pe strada Republicii! ?Din acest moment, lui Horia Vuşcan i s-a ridicat dreptul de a conduce vreun autovehicul, până când organele de cercetare penală îşi vor încheia cercetările în acest caz, iar instanţa de judecată se va pronunţa definitiv?- a subliniat subcomisarul Valentin Pănescu. Aşadar, Horia Vuşcan este obligat să tragă pe dreapta. Singura sa vină rămâne depăşirea vitezei legale, în localitate, cu peste 20 km/h. Undeva, de sus, morţii ne privesc din ceruri...