Coca-Cola - anchetată pentru fraude contabile
Acuzată de un fost angajat că şi-a "cosmetizat" rezultatele financiare
Burger King nu mai vrea să vândă Coca-Cola cu gheaţă în restaurantele din SUA. Matthew Whitley
Justiţia americană a deschis o anchetă împotriva companiei Coca-Cola. Societatea a recunoscut, printr-un comunicat emis la sfârşitul săptămânii trecute, citat de AFP şi Financial Times, că este anchetată în urma unor acuzaţii privind ?manevrele contabile? realizate. Acuzaţiile au fost lansate de un fost angajat din conducere, Matthew Whitley, care cere companiei Coca-Cola despăgubiri în valoare de 44 milioane de dolari pentru că a fost concediat.
Procurorul federal al districtului Georgia a ?deschis o anchetă în urma problemelor ridicate într-o plângere depusă recent de Matthew Whitley, fost angajat al companiei?, se precizează în comunicatul remis de compania Coca-Cola. La data de 17 iunie, reprezentanţii Coca-Cola, care au declarat că vor colabora cu autorităţile pe parcursul anchetei, au recunoscut că practicile contabile de la una dintre diviziile sale au fost ?examinate?, în urma acuzaţiilor formulate de fostul angajat.
Oficialii de la Comisia de supraveghere a operaţiunilor de pe piaţa de capital (Securities and Exchange Comission - SEC) discutau de ceva timp, în mod neoficial, despre acuzaţiile aduse de Matthew Whitley. Potrivit companiei Coca-Cola, care a declanşat propria anchetă internă în urma acuzaţiilor lui Whitley, s-a cooperat în totalitate în cazul anchetei declanşate de justiţie.
Ancheta internă a confirmat faptul că grupul ?a influenţat în mod abuziv? rezultatele unei operaţiuni de promovare a băuturilor dintr-un restaurant Burger King, în martie 2000. Angajaţii departamentului de contabilitate care s-au ocupat de acea acţiune de promovare au fost sancţionaţi disciplinar în 2001, a precizat compania la data de 13 iunie.
Matthew Whitley a depus o plângere, la sfârşitul lunii mai, acuzând grupul de ?cosmetizarea? rezultatelor financiare, prin contabilizarea în mod eronat a cheltuielilor de marketing şi prin ascunderea pierderilor înregistrate în cadrul unui program de informatizare. Compania Coca-Cola contesta aceste acuzaţii, însă recunoaşte că au existat erori de contabilitate.
Declanşarea unei anchete federale afectează imaginea şi renumele firmei Coca-Cola, a cărei marcă este una dintre cele mai cunoscute din lume. Campania sa actuală de piaţă la nivel mondial poartă numele de ?Real?, încercând să stabilească o legătură ?reală? cu toţi consumatorii, descriind momente şi adevăruri zilnice ?reale?. Steven Heyer, preşedinte şi director operaţional al Coca-Cola, a fost obligat în urmă cu o lună să ceară scuze gigantului din industria fast-food, care este şi unul dintre marii clienţi ai Coca-Cola. La sfârşitul săptămânii trecute, cei de la Burger King au declarat că vor renunţa la Cola cu gheaţă din lista produselor oferite în restaurantele din Statele Unite, acest produs fiind implicat în schema respectivă de fraudă.
Coca-Cola încearcă să-i creeze lui Matthew Whitley imaginea unui angajat-problemă, căutând să motiveze astfel concedierea lui, în procesul pe care acesta l-a intentat.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.