Fuga de la locul accidentului, drumul cel mai scurt spre rigorile unui dosar penal
Orice conducător auto care este implicat sau are cunoştinţă despre producerea unui accident de circulaţie soldat cu moartea sau vătămarea integrităţii corporale ori a sănătăţii uneia sau mai multor persoane este obligat să anunţe de îndată poliţia şi să nu părăsească locul accidentului fără încuviinţarea acestora. În cazul în care acesta este nevoit să-şi transporte victima la spital, are obligaţia ca, în cel mai scurt timp, să revină la locul accidentului. Dacă cel în cauză nu se prezintă în decursul a trei ore, se consideră fugă de la locul accidentului, infracţiune pedepsită cu închisoarea de la 2 la 7 ani.
De la volan, la...?mititica?
Necunoaşterea legislaţiei rutiere poate produce efecte cu urmări nedorite, care să afecteze negativ viitorul conducătorilor auto acuzaţi de părăsirea locului accidentului. În rândurile care urmează, vă vom prezenta două infracţiuni petrecute în acest sfârşit de săptămână, care au dat mult de furcă poliţiştilor din cadrul Biroului Poliţiei Rutiere, conduşi de către şeful acestuia, subcomisarul Mircea Coste, de la care am aflat până unde poate duce slaba pregătire teoretică a doi şoferi corigenţi în materie de legislaţie rutieră care se predă în cadrul şcolilor de şoferi.
Vineri, Fulop Attila, de 29 de ani, din Oradea, în timp ce se afla la volanul autoturismului Scoda Octavia, cu numărul de înmatriculare CJ-08-BGZ, ajuns în intersecţia str. Italiană cu Aleea Rogerius, a lovit un copil de 6 ani, care a traversat strada în fugă, scăpat de sub supravegherea părinţilor. După ce l-a urcat în maşină, s-a deplasat împreună cu tatăl copilului la Spitalul de Copii, l-a lăsat acolo, apoi, în loc să revină la locul producerii accidentului, a plecat într-o direcţie necunoscută. După trei ore de aşteptare, poliţiştii au consemnat fuga respectivului şofer de la locul accidentului. După un timp, dându-şi seama de greşeala făcută, Fulop Attila s-a prezentat la sediul Poliţiei Rutiere. Prea târziu! Pe numele său s-a întocmit un dosar penal pentru fugă de la locul accidentului. Dacă s-ar fi reîntors în locul producerii accidentului rutier, n-ar fi păţit nimic, fiind nevinovat...
Accidentat cu uşa de la autoutilitară
Al doilea caz, deşi pare cam hazliu, tot accident rutier se cheamă. Sâmbătă, Liviu Bele, de 47 de ani, din Oşorhei, aflat în staţionare cu autoutilitara marca Renault, cu numărul de înmatriculare B 62900, în timp ce a deschis portiera, a lovit un biciclist aflat în depăşire. În loc să anunţe accidentul poliţiei, după ce l-a ridicat de jos pe biciclist, a plecat, crezând că respectivul participant la trafic n-a păţit nimic. Din păcate, situaţia a fost cu totul alta. Biciclistul şi-a fracturat umărul, iar poliţia a pornit pe urmele şoferului care, deşi se afla în staţionare, nu s-a asigurat la deschiderea portierei, provocând o tamponare cu un alt vehicul. În cauză, este vorba de părăsirea locului accidentului, infracţiune pedepsită, aşa cum spuneam, cu închisoarea, speţă regăsită într-un nou dosar penal!
?Carosabilul nu-i dormitor!?
Legat de accidentele de circulaţie mortale, provocate de indisciplina pietonilor şi părăsirea locului accidentului, am cerut un punct de vedere şi şefului Serviciului Poliţiei Rutiere Bihor, comisarul Eugen BOC: ?În decurs de trei luni, în Bihor au fost trei cazuri mortale cu conducători auto profesionişti, care au trecut peste victimele întinse pe carosabil, fiind observate prea târziu. Au oprit imediat după accident, anunţând poliţia. Aceşti conducători auto nu au fost trimişi în judecată şi nici nu li s-a suspendat dreptul de a conduce autovehicule, deoarece nu au fost vinovaţi de producerea accidentelor. Carosabilul nu-i dormitor şi nici loc de dormit pentru persoanele în stare de ebrietate?.
Indisciplina pietonilor, locul întâi în topul accidentelor rutiere grave
Potrivit chestorului Nicolae Avramescu, şeful Direcţiei Poliţiei Rutiere, principala cauză a accidentelor rutiere grave produse în primele 11 luni ale acestui an a fost indisciplina pietonilor, urmată de conducerea imprudentă şi nerespectarea regimului legal de viteză.
Cea mai mare pondere în ceea ce priveşte vinovăţia în producerea accidentelor de circulaţie o au şoferii (60,2 la sută), urmaţi de pietoni (34,8 la sută), biciclişti (3,2 la sută) şi căruţaşi (1,6 la sută). În acelaşi timp, numai 0,2 la sută din accidente s-au produs din cauza stării proaste a drumurilor.
Cele mai multe accidente de circulaţie s-au produs, în primele 11 luni ale acestui an, în mediul rural şi pe drumurile din afara localităţilor (63 la sută), soldate cu două treimi din numărul total al victimelor înregistrate. Majoritatea victimelor accidentelor rutiere au fost tineri şi persoane în vârstă.
În această lună, DPR are în vedere o serie de măsuri speciale pentru a reduce cât mai mult posibil numărul accidentelor rutiere în perioada Sărbătorilor de Iarnă. Astfel, poliţiştii din cadrul Direcţiei îşi vor intensifica activităţile pe principalele rute de tranzit ale ţării, respectiv, pe raza judeţelor Argeş - Vâlcea - Sibiu - Hunedoara - Arad; Ilfov - Prahova - Braşov - Sibiu - Alba - Cluj - Bihor; Ilfov - Ialomiţa - Buzău - Vrancea - Bacău - Neamţ - Suceava; Ilfov - Călăraşi - Ialomiţa - Constanţa şi Ilfov - Giurgiu, rute care includ şi traseele către principalele zone turistice.
Poliţia Rutieră va fi prezentă şi în oraşe - atât în zonele centrale, cât şi în cele periferice - precum şi în perimetrele centrelor comerciale.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.