Apa, aerul şi fraierul sunt cele trei elemente pe care escrocii le cred din belşug, iar pe cei din urmă îi vânează prin diferite mijloace. Acum nu se încearcă să le uşureze cetăţenilor buzunarele prin intermediul telefonului mobil, ci apelează la populaţia mai vârstnică prin telefonul fix.

S-ar putea ca o clipă de slăbiciune să vă coste mult, dacă faceţi ce vi se cere. Modul de operare este următorul: sunt apelate persoanele pe telefonul lor fix, mai ales bătrânii care au rămas clienţi ai Romtelecom, şi li se explică că au câştigat un mare premiu datorită fidelităţii lor de zeci de ani pentru această companie. Apoi când persoana în cauză cere lămuriri, li se spune: "Vă dau să vorbiţi cu directorul nostru care vă va da detalii". Apoi într-un limbaj foarte elevat se oferă informaţii despre aşa zisa tombolă şi premiul mare al fidelităţii, dar pentru a putea intra în posesia lui, trebuie mai întâi ca persoana "norocoasă" să meargă la poştă sau la o bancă care dispune de serviciu de plată on-line sau Western-Union şi să depună o anumită sumă, pe numele care primeşte şi i se indică şi localitatea, banca sau oficiul poştal. Din păcate săptămâna trecută au fost patru persoane în Salonta care au mers la oficiul poştal din oraş şi au vrut să depună banii ceruţi. Una dintre ele chiar a depus o sumă de 2.000 de lei pentru un oficiu din Bucureşti, şi culmea neruşinării a mai şi primit un telefon de mulţumire, mai cerându-i-se încă 4.000 de lei cu promisiunea fermă că va câştiga un apartament în capitală. Ceilalţi, din fericire, au fost sfătuiţi de diriginta poştei d-na Zorica Ursădan să nu dea curs tentantei oferte. De aceea, este bine ca cei apelaţi să sune la numărul de relaţii cu clienţii ai firmei la care sunt abonaţi pentru a verifica ofertele.

Ioana Bădiceanu