Nu este prima dată şi, probabil, nici ultima când la caseriile unor supermarketuri clienţii sunt înşelaţi la plată de "calculator". Am asistat la o astfel de scenă la Metro, unde un client a fost "jecmănit" la casa nr. 2 , cu suma de 72 lei peste preţul mărfurilor aflate în cărucior. Bietul om nu a putut urmări modul rapid de operare pe calculator, dar, după ce a plătit, a privit nedumerit factura şi nu i-a venit să creadă că marfa cumpărată costă aşa mult. Atentă, Rodica Dejeu, una din controloarele finale, i-a venit în ajutor şi cu rapiditate a descoperit "misterul". În loc de 3 cutii cu iaurt existente în cărucior, casiera a marcat din neatenţie 33, împreună cu suma aferentă. Au urmat operaţiunile de anulare şi refacere a facturii şi restituirea sumei luată ilegal păgubitului. Deşi în final atât casiera, cât şi salariatele implicate în acest incident şi-au cerut scuze, nu putem trece uşor cu vederea faptul în sine, întrucât cazul prezentat nu este singular. Oricum, Rodica Dejeu trebuie felicitată pentru corectitudine şi promptitudine în depistarea acestei nereguli. Cerem conducerii tuturor magazinelor care încasează valoarea mărfurilor în sistem electronic să aibă mai mult discernământ în selectarea şi responsabilizarea casierelor, să la monitorizeze permanent, pentru a elimina acest tip de "furt computerizat" din buzunarul destul de gol al cetăţenilor.