În perioada 5-16 ianuarie, inspectorii Oficiului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Bihor au desfăşurat o acţiune tematică de control privind modul în care se respectă prevederile Legii nr. 349/2002 pentru prevenirea efectelor consumului produselor din tutun. Controlul s-a desfăşurat în unităţile de alimentaţie publică (baruri, cafenele, restaurante etc.), discoteci şi alte spaţii publice cu destinaţie similară.

Inspectorii au verificat 70 operatori economici cu activitate de alimentaţie publică din judeţ, precum şi operatori economici care-şi desfăşoară activitatea în unităţile de învăţământ şi cele sanitare. Principalele deficienţe au constat în: neamenajarea unui spaţiu special amenajat pentru fumători în cazul unităţilor cu suprafaţă mai mare de 100 m2; spaţiile special amenajate pentru fumători reprezentau, în cazul mai multor unităţi, mai mult de 50% din suprafaţa spaţiului public închis destinat clienţilor; nedelimitarea spaţiile amenajate pentru fumători de restul spaţiului public închis, astfel încât să se asigure izolarea completă de acesta; nedotarea cu scrumiere şi extinctoare a locurilor amenajate pentru fumători; în cazul unităţilor cu suprafaţă mai mică de 100 m2, spaţiile amenajate pentru fumători nu aveau specificate, la loc vizibil, unul dintre următoarele indicatoare: "Loc pentru fumat", "Spaţiu pentru fumat", "Încăpere în care este permis fumatul"; lipsa avertismentului "În această unitate fumatul nu este permis" etc. În urma neregulilor, inspectorii OJPC au suspendat temporar activitatea firmelor care aveau nereguli serioase, şi anume: SC Salomgeo Term SRL Oradea, SC Evidential SRL Oradea, SC Partimpex SRL Madaras, SC Amelicar SRL Oradea, SC Sfera Club SRL Oradea, SC Carnivore SRL Oradea, SC Iringo Kant SRL Oradea şi SC Romagva SRL Marghita. În cazul altor operatori economici verificaţi, la care au fost constatate abateri, deficienţele au fost remediate în timpul controlului. De menţionat că au fost aplicate amenzi contravenţionale la toţi operatorii economici, valoarea acestora fiind de 29.050 lei.