Pesticide în sticlele de Pepsi şi Coca-Cola?
Curtea Supremă de Justiţie de la Delhi a dat un termen de trei săptămâni guvernului indian pentru a verifica dacă băuturile răcoritoare produse pe plan local de compania Pepsi conţin sau nu pesticide. În acelaşi timp, militanţi maoişti s-au alăturat campaniei impotriva vânzărilor de Pepsi şi Coca-Cola în India.
Controversa a izbucnit săptămâna trecută, când o organizaţie neguvernamentală, Centrul pentru Ştiinţă şi Mediu (CSE), a publicat un studiu în care se afirma că "un amestec mortal de reziduuri de pesticide a fost găsit în 12 mărci de băuturi vândute în India de Coca-Cola şi Pepsi". CSE a acuzat filialele indiene ale celor două companii multinaţionale că au utilizat apă poluată pentru a-şi fabrica băuturile.
"Problema priveşte sănătatea publică" a declarat B.D. Ahmed, judecător la Curtea Supremă de Justiţie din Delhi, dispunând efectuarea "imediată" a unor analize în laboratoare de stat, cât şi rapoarte "în termen de trei săptămâni".
Ministerul indian al Sănătăţii nu a aşteptat decizia justiţiei şi a ordonat efectuarea de teste, la scurt timp după publicarea, marţea trecută, a studiului CSE care a provocat o dezbatere vie în Parlament, unde Pepsi şi Coca-Cola au fost retrase de pe lista băuturilor oferite deputaţilor.
Decizia Curţii Supreme de la Delhi a urmat intervenţiei filialei indiene a Pepsi, care a cerut "o evaluare independentă", calificând drept "suspectă" metodologia CSE. Coca-Cola nu a fost implicată în această procedură judiciară.
În acelaşi timp, un grup armat maoist, Grupul războiului poporului (PWG, interzis), activ în statele Jharkand şi Bihar, a lansat un ultimatum care a coincis cu aniversarea, vineri, a independenţei Indiei, pentru a opri vânzările de Coca-Cola şi Pepsi. "Avertizăm toate depozitele de băuturi şi magazine ca trebuie să oprească vânzarea băuturilor toxice sau să se pregatească să facă faţă furiei poporului", se arată într-o declaraţie a PWG, dată publicităţii luni.
Coca-Cola şi Pepsi au respins vehement acuzaţiile CSE şi au lansat, la sfârşitul săptămânii trecute, o campanie de presă pentru a calma neliniştea consumatorilor indieni şi "a limita pierderile" comerciale.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.