Inspectorii din Consiliul Județean au descoperit un camion care transporta lemne și care avea o încărcătură cu 24 de tone mai mare decât limita legală. Controlul s-a defășurat pe DJ 709A și DJ 792A, în zona Tinca.

O nouă acțiune desfășurată joi, 22 aprilie, de Compartimentul Transport din cadrul Consiliului Județean Bihor și Poliția Rutieră a scos la iveală nereguli grave în transportul de mărfuri. Inspectorii au constatat că un autotren care transporta material lemnos avea o încărcătură cu 24 de tone peste limita maximă admisă de lege, în condițiile în care putea transporta cel mult 40 de tone. Firma transportatoare a fost sancționată cu o amendă de 10.000 lei, iar surplusul a fost descărcat. Un alt vehicul cu greutatea maximă admisibilă de 3,5 tone era încărcat cu 6,4 tone de material lemnos.

Controlul s-a defășurat pe DJ 709A și DJ 792A, în zona Tinca. În total, au fost aplicate patru sancțiuni contravenționale în valoare de 32.400 lei. Un autocamion a fost indisponibilizat de Poliția Rutieră pe o perioadă de șase luni pentru că circula având copia conformă a licenței de transport suspendată. La controlul de joi au fost confiscați 10 metri cubi de material lemnos pentru depășirea cantității din aviz.

„Am discutat și vom mai discuta cu firmele implicate în transportul de mărfuri (materiale de construcții, lemne, moloz etc.) pentru a-i îndemna să nu mai efectueze transporturi agabaritice care duc la deteriorarea drumurilor județene. Mai mult, vehiculele care depășesc încărcătura maximă admisă reprezintă un pericol real pentru siguranța celorlalți participanți în trafic, a cetățenilor și a bunurilor”, a precizat Mircea Mălan, vicepreședintele Consiliului Județean Bihor. 

Consiliul Județean Bihor dispune de un dispozitiv mobil de cântărire și de 25 de puncte omologate și verificate metrologic pentru cântărirea pe carosabil. Verificarea se face unui vehicul surprins în mișcare sau staționat pe un drum județean, care este apoi condus la cel mai apropiat punct de cântărire.

Tonajul maxim admis este stabilit prin Ordonanța 43 din 28 august 1993,  în funcție de tipul de vehicul și portanța carosabilului.