Mai mulți taximetriști orădeni au căzut victimele unor escroci în ultima perioadă, după ce au fost solicitați prin dispeceratele firmelor să efectueze diverse servicii, apelanții promițând că vor plăti bunurile și cursele efectuate dar, ulterior, nu au mai putut fi contactați. Pentru a preveni victimizarea taximetriștilor prin acest nou tip de înșelăciune, polițiștii orădeni au demarat o campanie.

În categoria autorilor de infracțiuni, escrocii se disting prin ingeniozitate. Fără a apela la violență, autorii infracțiunilor de înșelăciune fac uz de abilitățile   lor și de puterea de convingere, de inteligență, pentru a-și determina victimele să le cedeze de bunăvoie banii sau valorile care fac obiectul escrocheriei. Escrocii găsesc mereu noi metode de înșelăciune, adaptându-se la contextul actual. Un nou tip de înșelăciune a vizat, în cursul lunii aprilie, conducătorii   de taximetrie de pe raza municipiului Oradea. Astfel, polițiștii orădeni au fost sesizați de patru persoane care își desfășoară activitatea în regim de taxi, că au devenit victime ale unor infracțiuni de înșelăciune. Concret, aceștia au fost solicitați prin intermediul dispeceratelor de taxi, prin apeluri telefonice venite   din partea unor persoane necunoscute, să realizeze diferite servicii, constând   în efectuarea unor cumpărături, alimentarea cu diverse sume de bani a unor conturi de plăți online fără cont bancar sau card de credit sau reîncărcarea   unor cartele telefonice, cu promisiunea că serviciile respective le vor fi achitate ulterior, la întâlnirea cu clientul. Apelanții promiteau șoferilor de taxi că li se vor achita atât contravaloarea cumpărăturilor efectuate, sumele depuse prin contul de plăți online, cât și contravaloarea aferentă cursei până la destinația indicată de aceștia. Ajunși la adresele indicate, apelanții nu mai puteau fi contactați, iar taximetriștii nu își mai puteau recupera sumele plătite pentru comisionul efectuat, fiind astfel prejudiciați cu sume de bani cuprinse între 300 și 900 de lei. Pentru a preveni victimizarea taximetriștilor prin acest   gen de infracțiune, polițiștii Compartimentului de Analiză și Prevenire a Criminalității din cadrul Poliției Bihorene au demarat o campanie preventivă pe raza municipiului Oradea. În acest context, polițiștii de prevenire bihoreni au desfășurat întâlniri cu reprezentanții tuturor celor patru firme de taximetrie care operează pe raza municipiului Oradea, cu personalul care deservește   dispeceratele, transmițând taximetriștilor recomandări utile pentru a preveni victimizarea acestora prin acest gen de faptă. Polițiștii de prevenire bihoreni le-au explicat taximetriștilor, în detaliu, modul de operare al escrocilor, ce au   de făcut în astfel de situații și au distribuit materiale preventive cu recomandări specifice, care au ajuns la taximetriștii orădeni. De asemenea, în perioada imediat următoare, polițiștii de prevenire bihoreni vor continua activitățile de prevenire a victimizării prin infracțiuni de înșelăciune, prin   discuții cu conducătorii taximetrelor, în stațiile de taxi de pe raza municipiului Oradea. Pentru a evita să fiți victimizat prin acest tip de înșelăciune, polițiștii de prevenire recomandă: analizați cu atenție orice apel primit prin dispecerat! Nu efectuați niciun serviciu (cumpărături, alimentarea unor conturi de plăți online, reîncărcarea unor cartele telefonice etc.) solicitat de o persoană necunoscută prin apeluri telefonice! Rețineți numerele de telefon de pe care ați fost apelați, cereți cât mai multe detalii persoanei în cauză despre serviciul pe care urmează să-l efectuați. Nu depuneți sume de bani în conturile indicate de persoane necunoscute.