În fiecare an, în data de 11 februarie se sărbătorește Ziua Europeană a Numărului Unic 112 - numărul unic pentru apeluri de urgență disponibil gratuit la nivelul întregii țări şi a UE, ce poate fi apelat din toate rețelele de telefonie fixă sau mobilă, non-stop.

Numărul unic 112 trebuie folosit atunci când este periclitată viața, integritatea ori sănătatea cetățeanului, ordinea publică, proprietatea publică sau privată ori mediul, fiind necesară intervenția imediată a echipajelor medicale, pompierilor, poliţiei și jandarmilor. Preluarea apelului se efectuează de către Serviciul de Telecomunicaţii Speciale care, în funcţie de specificul acestuia, îl redirecţionează către serviciile specializate de intervenţie. Dispeceratul Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Crișana” are capacitatea de a recepţiona toate apelurile primite, 24 ore pe zi, de a transmite urgent orice informaţie necesară gestionării situațiilor de urgență şi de a coordona toate misiunile din zona de competenţă a ISU BH. În cazul în care evenimentul sesizat prin Sistemul Unic 112 este şi de competenţa altor servicii de intervenţie, apelul se preia concomitent şi de către acestea, în sistem tip conferinţă, fără a fi nevoie de alte apeluri suplimentare. La sediul Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă “Crişana” al judeţului Bihor funcţionează și dispeceratul comun al Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă “Crişana” al judeţului Bihor şi al Serviciului de Ambulanţă Judeţean (ISU-SAJ). Realizat în baza dispoziţiei comune a Ministerului Afacerilor Interne, Ministerului Sănătăţii şi Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, dispeceratul comun ISU-SAJ are ca scop eficientizarea dispecerizării şi coordonării unitare a resurselor umane şi materiale, armonizarea procedurilor de lucru specifice gestionării urgenţelor în vederea acordării asistenţei medicale de urgenţă şi primului-ajutor calificat în fază prespitalicească, îmbunătăţirea intervenţiei medicale de urgenţă şi realizarea unui management unitar de preluare a cazurilor la nivel judeţean. În cadrul dispeceratului comun, apelurile care presupun intervenţia echipajelor SMURD şi/sau ale Serviciului de Ambulanţă Judeţean, sunt preluate de operatori medicali care sunt coordonaţi de un medic.

Dispecerii, pompieri militari și operatori medicali SMURD-SAJ, cunosc în permanenţă capacitatea operativă a Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Crişana” al judeţului Bihor şi a Serviciului de Ambulanţă Judeţean Bihor, misiunile care au fost executate sau sunt în curs de executare, forţele şi mijloacele angajate în acţiuni, asigurând şi menţinând permanent legătura cu resursele proprii dislocate la locul evenimentului sau cu structurile din care provin acestea. Reamintim cetățenilor informațiile pe care trebuie să le furnizeze în cazul apelării numărului unic 112: ce urgenţă aveţi; unde este urgenţa; unde vă aflaţi; cum vă numiţi. Operatorul evaluează urgenţa apelantului în funcţie de informaţiile primite şi transmite aceste informaţii, serviciilor de urgenţă abilitate în rezolvarea cazului respectiv. După furnizarea acestor date trebuie să rămâneţi la telefon pentru a fi puşi în legătură cu serviciul de urgenţă de care aveţi nevoie şi pentru a primi eventuale recomandări. Dacă legătura cu numărul 112 se întrerupe, trebuie să sunaţi din nou. Rămâneţi calmi şi răspundeţi la toate întrebările. Nu închideţi până când nu vi se spune.