"M-a făcut mama artist" se va difuza în Marea Britanie - Format TV românesc cumpărat de BBC
Formatul "M-a făcut mama artist/ Mom Made Me a Star", creat de compania Media Factory din România, a fost achiziţionat de British Broadcasting Corporation (BBC) şi va fi difuzat în Marea Britanie la CBBC, o televiziune pentru copii deţinută de corporaţia publică britanică.
Astfel, producătorul TV independent şi distribuitorul DCD Media a anunţat că una dintre subsidiarele sale, Rize Television, a încheiat o înţelegere majoră cu televiziunea CBBC, care va difuza un concurs muzical intitulat "Got What It Takes?", ce are la bază formatul românesc "Mom Made Me A Star", potrivit unui comunicat de presă citat de presa internaţională. "Mom Made Me A Star" este un format care a fost creat de compania Media Factory (înfiinţată de Marius Toader şi Monica Şenchiu) şi a fost difuzat sub denumirea "M-a făcut mama artist", în 2012, la Prima TV. Formatul este distribuit în prezent la nivel internaţional de compania americană Small World IFT, condusă de Tim Crescenti, unul dintre cei mai influenţi distribuitori de formate de televiziune din SUA.
În Marea Britanie, "Mom Made Me A Star" va fi difuzat de televiziunea CBBC sub denumirea "Got What It Takes?" şi va include pentru început un prim sezon de zece episoade, a câte 30 de minute fiecare. "M-a făcut mama artist" a devenit astfel primul format de televiziune românesc care a fost vândut în Marea Britanie. Marius Toader, director de creaţie la Media Factory, a spus că, la începutul carierei sale, nu s-a gândit că va ajunge să vândă un format grupului BBC, care este în prezent unul dintre cei mai renumiţi producători de programe TV din lume. "Când am început noi, ne-am gândit să creăm emisiuni care să ne facă plăcere în primul rând să le producem noi şi care să placă publicului din România. Asta a fost intenţia iniţială. Sigur că visam să ajungem odată să producem şi pentru afară sau să exportăm formate, dar nu ne-am gândit că o să cumpere BBC-ul vreodată", a declarat Marius Toader. În plus, el a spus că este foarte dificil, în general pentru oricine, să vândă un format TV pe piaţa audiovizualului din Marea Britanie. "Este ca şi cum ai vinde castraveţi bulgarului, cam asta este comparaţia. Şi când am fost acolo pentru consultanţă (la BBC, n.r.), producătorii spuneau că, de obicei, sunt obişnuiţi să dea consultanţă, nu să primească. Adică, în general, în Marea Britanie, este foarte greu să vinzi de oriunde ai fi, pentru că este una dintre cele mai active ţări pe piaţa de creaţie, cu atât mai mult cu cât "Mom Made Me a Star" este unul dintre puţinele, dacă nu chiar singurul format din Europa de est, nu numai din România, cumpărat în Marea Britanie", a explicat Marius Toader. Marius Toader a mai spus că vede vânzarea formatului „Mom Made Me a Star" în Marea Britanie ca pe o şansă pentru televiziunile din România.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.