Australia va forța Facebook și Google să împartă veniturile din publicitate cu firmele locale de media, devenind una dintre primele țări care obligă platformele digitale să plătească pentru conținutul pe care îl folosesc.

 

Șeful Trezoreriei Josh Frydenberg a declarat că această decizie vine după ce negocierile cu Facebook și Alphabet, compania mamă a Google, nu au soluționat plângerile venite din partea companiilor mass-media în privința veniturilor din publicitate ale giganților din tehnologie.

Guvernul a solicitat acum autorității pentru concurență Australian Competition and Consumer Commission (ACCC) să propună un cod obligatoriu pentru mass-media și platformele digitale.

Guvernul și-a anulat planul inițial de a crea un cod până în noiembrie și a solicitat ACCC să-și prezinte proiectul de cod până în iulie, pentru a fi legiferat cît mai repede. Frydenberg a spus că actul normativ va include administrarea datelor, clasarea și afișarea știrilor și împărțirea veniturilor generate de acestea, adăugând că va stabili, de asemenea, mecanisme de rezolvare a litigiilor.

Piața de publicitate online din Australia se ridică la 5,72 miliarde dolari pe an și a crescut de peste opt ori din 2005. Aproape o treime din sumă merge la Google și Facebook, a arătat un raport ACCC publicat în iunie anul trecut. Mișcarea vine și pe fondul pandemiei de coronavirus care afectează piața media din Australia. În așteptarea noului cod, săptămâna trecută guvernul federal a prezentat un pachet de sprijin pentru companiile de presă locale, incluzând o scutire de 12 luni la taxele de spectru pentru televiziunile comerciale și posturile de radio și un program de 50 de milioane de dolari australieni.