Poveştile copilăriei sunt transformate în educaţie pentru sănătate în proiectul „#stamacasa cu eroii din poveşti”, de Ziua Internţională a Cărţii pentru Copii. Proiectul lansat joi de voluntari din domeniul comunicării reuneşte un prim set de 3 poveşti, rescrise educativ şi amuzant.

Eroii poveştilor clasice depăşesc obstacole moderne, inspirate din realitatea curentă: „Ce ar face Scufiţa Roşie, Albă-ca-Zăpada şi Cenuşăreasa dacă ar trăi în lumea de azi, o lume speriată de coronavirus?”, se întreabă realizatorii proiectului „#stamacasa cu eroii din poveşti”.

„Am venit în întâmpinarea nevoii copiilor de a raporta la universul lor cunoscut şi la modele ce se întâmplă în lumea oamenilor mari acum: pandemia de coronavirus. Prin personajele cu care au crescut, le transmitem câteva mesaje importante despre spălatul pe mâini, statul acasă sau distanţa socială. Desigur, juniorii nu sunt doar ascultători sau cititori: îi invităm şi pe ei în poveste, să coloreze desenele care însoţesc fiecare text”, arată un comunicat transmis de realizatori.

Simina Diaconu a pus în cuvinte aventuri noi pentru Scufiţa Roşie, Albă-ca-Zăpada şi Cenuşăreasa, iar pe parcursul poveştilor rescrise de ea le-a împrumutat protagoniştilor isteţimea necesară pentru a trece cu bine peste încercările unor personaje negative precum virusul COVID-19.

Ilustratoarele Ana-Maria Găleţeanu, Diana Necşulescu şi Loreta Isac au adăugat poveştilor un nou univers vizual şi au reinterpretat fiecare în stilul propriu imaginile clasice ale fiecărei poveşti, transformându-le şi în mini-cărţi de colorat.

Vocile actorilor Alina Oancea şi Nicholas Caţianis au completat atmosfera cu versiuni audio, astfel încât oricine să poată afla, şoptit la ureche, cum s-au descurcat eroii din poveşti cu provocările lor contemporane.

Toate materialele sunt distribuite liber în scop necomercial şi întotdeauna cu menţiunea autorilor care au realizat materialele originale.

Proiectul „#stamacasa cu eroii din poveşti” a fost lansat joi de o parte dintre cei 240 de voluntari din domeniul comunicării, care s-au unit la mijlocul lui martie sub numele „Brigada de Comunicare Nonprofit”.