Emblematicele litere amplasate pe dealurile oraşului Los Angeles - Şi-au sărbătorit centenarul
Legendarele litere ce formează cuvântul Hollywood, amplasate pe dealurile de deasupra oraşului Los Angeles şi devenite în prezent un simbol global al industriei cinematografice, şi-au sărbătorit vineri centenarul în stil mare, fiind iluminate, ceea ce nu s-a mai întâmplat de zeci de ani, relatează France Presse.
De-a lungul anilor, semnul a devenit aproape mai faimos decât vedetele de film din Los Angeles. Cele nouă litere însele au fost protagonistele unei multitudini de filme şi seriale a căror acţiune se derulează în "L.A." şi au fost distruse de nenumărate ori cu efecte speciale, ca şi cum ar simboliza riscul dispariţiei cinematografiei şi a Americii.
Sigla a fost, de asemenea, scena unor adevărate tragedii, cum a fost cazul când actriţa de origine britanică Peg Entwistle s-a sinucis, sărind din vârful literei H în 1932.
Panou publicitar
Un obiectiv obligatoriu pentru orice turist din Los Angeles, înscrisul este pe cât de faimos, pe atât de puţin cunoscut: ridicat în 1923, a fost iniţial format din 13 litere, „Hollywoodland", cu scopul de a promova o nouă zonă rezidenţială.
Acest panou gigantic, ale cărui mii de becuri se aprindeau în succesiune regulată pentru a atrage atenţia asupra caselor construite chiar dedesubt, a devenit un simbol datorită boom-ului industriei cinematografice din Oraşul Îngerilor.
Cu toate acestea, literele au fost aproape distruse. În anii 1940, locuitorii din zonă au cerut administraţiei oraşului să îndepărteze semnul, al cărui H fusese deteriorat de vânt. Dar municipalitatea a decis să-l repare iar, în 1949, a eliminat "Land" pentru a păstra „Hollywood" aşa cum îl ştim astăzi.
De la lemn la oţel
După trei decenii de soare fierbinte şi vreme rea, literele de lemn înalte de 15 metri ajung din nou într-o stare jalnică. Primul O s-a redus la un u minuscul, iar ultimul s-a prăbuşit.
Atunci intră în scenă Alice Cooper, părintele fondator al shock rock, care conduce o campanie pentru a readuce brandul la gloria de odinioară, donând 28.000 de dolari.
Alte opt persoane, printre care actorul Gene Autry, fondatorul Playboy, Hugh Heffner, şi cântăreţul Andy Williams, i-au urmat exemplul, fiecare sponsorizând câte o literă. Noile litere sunt puţin mai mici, dar sunt fabricate din oţel şi, prin urmare, mai rezistente. De atunci, ele au fost răsfăţate: Hollywood Sign Trust, care administrează panoul, a declarat anul trecut că renovarea literelor pentru a marca cea de-a 100-a aniversare a necesitat aproape 1.500 de litri de vopsea şi grund.
Iluminarea lor de vineri a fost excepţională, deoarece, spre deosebire de majoritatea monumentelor din lume, semnul de la Hollywood nu este iluminat noaptea din cauza caselor din apropiere.
Dar, potrivit lui Jeff Zarrinnam, preşedintele Hollywood Sign Trust, sigla ar putea fi iluminată din nou: „Avem câteva evenimente sportive foarte importante care vor avea loc în Los Angeles, cum ar fi Cupa Mondială de fotbal, Jocurile Olimpice (din 2028), aşa că acestea sunt tipurile de evenimente pentru care probabil am dori să aprindem panoul Hollywood".
Emblematicul semn a avut parte de două aventuri: în 2017, literele sale au fost schimbate de pasionaţii de marijuana pentru a se citi „Hollyweed" („weed" înseamnă „canabis"), iar în 2021, nişte militanţi au înlocuit „W" şi „D" cu „B", dând naştere la „Hollyboob" ("Boob" înseamnă "sân" în limba engleză) pentru a sensibiliza populaţia cu privire la cancerul la sân.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.