Mark Zuckerberg a anunțat că va lansa un nou serviciu, de matrimoniale, pentru platforma de socializare online Facebook, într-o conferință care a avut loc marți, în San Jose, California.

Zuckerberg a spus că acest serviciu va avea ca scop să îi ajute pe oameni să își găsească parteneri pe termen lung. „Va fi pentru a construi relații reale, pe termen lung, nu doar pentru aventuri de o noapte”, a spus Zuckerberg, care a subliniat că, în SUA, unul din trei mariaje încep printr-o relație online și că aproximativ 200 de milioane de utilizatori Facebook au statut de celibatar. Prin noul serviciu, care va fi unul gratuit, utilizatorii vor putea să își creeze un profil „matrimonial” separat, care nu va fi vizibil pentru prietenii din rețea, iar potențialii parteneri vor fi recomandați pe baza preferințelor, punctelor de interes menționate, precum și a prietenilor comuni. Anunțul a determinat o scădere a acțiunilor în platforma matrimonială Match.com, cu 22%. CEO-ul Facebook, în vârstă de 33 de ani, a mai spus că serviciul a fost conceput astfel încât să respecte regulile privind confidențialitatea și protecția datelor. Acesta a mai spus că cei de la Facebook se angajează să sporească măsurile privind protecția datelor personale. De asemenea, Facebook a anunțat că va lansa o funcție numită „Clear History” („ștergere istoric”), care le va permite utilizatorilor să vadă ce aplicații și site-uri trimit informații rețelei de socializare, să șteargă date din conturile lor și să împiedice Facebook să le stocheze. Rețeaua de socializare a luat deja măsuri pentru a limita cantitatea de date pe care o împarte cu aplicații terțe și vrea să facă pași pentru a preveni un nou scandal „Cambridge Analytica”, a mai spus Zuckerberg. Datele a 87 de milioane de utilizatori Facebook, majoritatea din Statele Unite, probabil au fost accesate ilegal de compania de consultanţă britanică Cambridge Analytica, a anunțat recent firma de socializare online. Cambridge Analytica a utilizat date sustrase în 2014 din conturile Facebook pentru a stabili profilurile alegătorilor americani şi a le trimite reclame politice personalizate.