Lego se teme că stocurile vor fi epuizate de Crăciun - Cereri peste aşteptări
Lego a anunțat că se teme de o epuizare a stocurilor de Crăciun în Europa, din cauza cererii care depășește toate așteptările. "Când vom primi noi comenzi, vom avea dificultăți pe unele piețe din Europa în aprovizionarea tuturor magazinelor", a declarat AFP un purtător de cuvânt al producătorului danez, Roar Rude Trangbaek.
"Acest lucru se întâmplă după un prim semestru 2015 în care am depășit cu mult previziunile în privința evoluției vânzărilor jocurilor de construcție din piese de plastic", a adăugat el. Nu a precizat însă produsele și țările ce riscă să fie afectate de penurie. "Nu putem garanta că părinții vor putea merge în orice magazin de jucării și găsi chiar produsul pe care îl caută. S-ar putea să fie nevoie să se ducă la alt magazin", a adăugat purtătorul de cuvânt. Lego se așteaptă să realizeze 60% din vânzări în perioada sărbătorilor de iarnă.
Intervievat de AFP, un analist al băncii de investiții Oppenheimer, Sean McGowan, a apreciat că grupul danez nu aplică o politică care să facă părinții să alerge în magazine. "Dacă ar fi fost vorba de orice altă firmă, aș fi spus imediat că este o lovitură de marketing", a declarat el. Însă Lego, desemnată "cea mai puternică marcă din lume" de biroul Brand Finance, nu recurge în general la astfel de "acțiuni de intoxicare", a adăugat McGowan.
Pe termen mediu, grupul speră să răspundă creșterii cererii investind masiv în structuri de producție din Mexic, Ungaria și Danemarca până în 2022. Mii de persoane ar urma să fie angajate în acest scop, a spus într-un comunicat directorul financiar al Lego, John Goodwin. Cifra de afaceri înregistrată în primul semestru a crescut cu 23%, atingând 14,1 miliarde de coroane daneze (1,9 miliarde de euro), lucru care a făcut din Lego numărul unu mondial pe piața jucăriilor, înaintea firmelor americane Mattel și Hasbro. Lego, care aparține în continuare familiei tâmplarului care a creat societatea în 1930, este mult mai rentabilă decât concurentele sale.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.